Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fylle ut overflødig mellomrom bilde

KFKF

Medlem
Har en liste med flere bilder, hvorav det er 700px i max-bredde- og høydeverdi. Bildene flyter mot venstre og er i forskjellig høyder og bredder, men 700px i den ene eller andre retningen. I bredderetningen skulle jeg ønsket at bildene som ikke gikk til kant, fylte ut det overflødige mellomromet med en farge. Har knotet og rotet med de ulike liste-egenskapene, men oppnår ikke resultatet jeg ønsker. Eksempelvis:

ul#container li {
position: relative;
top: 240px;
list-style: none;
margin-right:10px;
width: 700px;
background-color: gray;
}

Gjør delvis det jeg ønsker. Jeg får enkelt og greit en grå boks som strekker seg de nevnte 700px i bredde, og til bunnen av listen. Jeg vil likevel ha en grå boks for hvert bilde, ikke en for alle. Jeg vil ha det som om jeg åpnet alle bildene i photoshop, gjorde canvas 700px bredt, og fylte ut det overflødige med gråfarge.

Er dette mulig? Eventuelt forståelig. Haha.
 

KFKF

Medlem
Bilde #1 er slik et resultat jeg ønsker å oppnå. Blåfargen er fotografi. Bilde #2 er så langt jeg foreløpig har kommet, men langt fra dit jeg vil.

Bilde-1:

Bilde-2:
 

KFKF

Medlem
Du tenker på Display:block;? Den gir resultatet du ser på nr to der, hvor det svarte feltet ligger bak hele liste-elementet, ikke stopper med bildets høyde.
 

KFKF

Medlem
TorsteinO, jeg takker selvfølgelig for at du tar deg tid til problemet mitt, men jeg aner vireklig ikke hvor block-koden skal inn, jeg har prøvd den på alle variasjoner og muligheter av ul/li/container/img.

Er det en mulighet å gjøre det med en border-right? Eller lignende. For det er altså utrolig viktig, kosmetisk, at fargen (grå eller sort) holder samme høyde som hvert enkelt bilde og ikke flyter over i de andre.
 

KFKF

Medlem
Løste det foreløpig med noe hidden overflow og 700px border-right, men koden er ikke så rafinert, tar gjerne imot noen fetere råd.
 
Topp