Gapestokk på WF?

Kassimaja

Geocacher
Vet ikke om det burde ligge så offentlig - kanskje kun for medlemmer-kategori? Jeg har et par navn jeg også.

Lag en egen tråd i det lukkede forumet da. La tråden ligge her på WF slik at den blir høyt indeksert av google og folk finner informasjon om mannen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg har sagt det tidligere, og kan si det igjen. Jeg har ikke noe til overs for denne typen gapestokk!
Hvis du er svindlet - gå til politiet og anmeld det!
Hvis du har en kunde som ikke har betalt - kjør det gjennom forliksrådet etc.!

Såfremt jeg kan se er du vel ikke svindlet - du har en kunde som har en uoppgjort faktura!

Ideer som å "ta igjen" synes jeg hører barnehagen til.... SKJERP DERE!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hvis du tror du kommer noen vei med politianmeldelse, så foreslår jeg at du prøver det. Jeg kommer ikke til å bortkaste min tid på det.

Og jeg har ikke sagt det tidligere, men hvis du har sagt noe tidligere trenger du ikke gjenta det...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Høres ut som du har vært og snust på sokkene mine Msites. Det er jo overhodet ikke noe galt i og fortelle om sine erfaringer om en mann som har svindlet deg, når mannen gjentatte ganger har gjort det samme med mange andre.

Om det kun hadde vært ett lite tilfelle, med en ubetalt faktura kan jeg se at det er tåpelig med slike "uthengninger," men når det faktisk ligger på rad og rekke med informasjon fra alle menneskene som har blitt svindlet på internett av mannen kan du da ikke mene at dette er feil? Mannen har jo svindlet folk over et stort vepsebol i lange tider. At det da blir skrevet om hva han har gjort på internett er da ikke galt?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå er det en tråd som er blitt delt opp igjen!! Så nå er jo denne tråden mer eller mindre uten mening.....argh!

Du kan være trygg Atle, jeg ville aldri snust på sokkene dine - selv ikke for en million kroner!
Og, er du gang på gang blitt svindlet av denne mannen?? Er du i det hele tatt svindlet?? Det er ganske drøyt å påstå at man er blitt svindlet.....

Du baserer dine fakta på noe du har funnet på internett om en mann du tydelig ikke kjente til fra før!
Det er vel uansett en grunn til at vi fjernet gapestokken i sin tid. Og, jeg ser ingen grunn til å gjeninnsette den.
Og, som dere vet......er det på internett - er det der for livstid! Så om personen skulle gjøre et forsøk på å drive legalt har dere jo nå tilintetgjort sjansen for at han kan det!

@Pong: at du ikke har noe tro på det norske politiet og rettsvesenet får stå for din egen regning. Men, det er tross alt den legale veien å gå! Og, når ting ikke blir forstått er det jo tydelig at man må gjenta seg!
Det dere driver med kvalifiserer til en anmeldelse om ærekrenking!
 

Fredrik

Medlem
Jeg har ikke sjekket ut noe som helst om den aktuelle mannen vi snakker om her. Men rent generelt dersom man er svindler i stor grad så er det kjempeviktig at folk kan bli varslet så man slipper å gå i samme fella.
 
Sist redigert av en moderator:

Gaasehud

Medlem
Vil bare tilføye – etter å ha opprettet en tråd kanskje noen vil kalle "gapestokk-tråd" – at det er forskjell på å henge ut noen (i dette tilfelle svindlere) og å advare andre utviklere, så ikke flere går på samme svindler.
 
At man ikke har en gapestokk er bra. Men når det gjelder notoriske svindlere, bør det være mulig og advare mot disse. Så lenge det gjelder ting som ligger inn under forumet sitt nedslagsfelt. At man advarer om at dette er en person som ikke er til og stole på. Men at man ikke nevner det om personen også er kjent for å pryle kone og barn, samt ha sex med kjæledyrene sine.

Msites ltd hvorfor er det så galt og advare mot svindlere? Er det fordi ungdommen må herdes og oppleve og bli svindlet?
 
Om en person har x antall firma det ligger forskjellige advarsler rundt omkring med historier om manglende betaling osv. Skjønner de fleste tegningen.

Legger man derimot inn en tråd der det står at Metallian svinder folk i stor stil, uten tilføye noe annet. Bør det slettes.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det var et godt spørsmål metallian. Hvordan hadde du avgjort det selv? Ikke så vanskelig vel..

Jeg, for min del, avgjør hvem jeg anser å være en svindler. Men la meg kalle de heller for en and.
Så noen ganger finner jeg ut at folk er ander fordi de betaler ikke og bestiller igjen, og noen ganger baserer jeg opfatningen på informasjon. Og den veier jeg, bl.a. basert på om jeg kjenner den som påstår at noen er en and.
Og ander kan gjerne forhåndsbetale (men nå var det kanskje ikke så snilt sagt ovenfor ander så hvis det er noen ander her - virkelige ander altså - så beklager jeg).

Eneste gang det blir slått ned på økonomiske forbrytelser er når du snyter staten for penger.
 

metallian

Medlem
Hva dersom jeg starter en tråd der jeg kaller min største konkurrent for en gakk-gakk og bakker det opp med noen troverdige fortellinger om manglende oppgjør og betaling?

Jeg ser ikke noe problem dersom det gjelder personer/firmaer som har dom mot seg, men hvoran beskytte uskyldige? Å fjerne slikt fra nettet er nesten umulig etter en tid...
 
Topp