Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gi meg en utfordring

Erlend

Medlem
Det var visst lån.
Et eksempel. Nøkkelordet "lån".
lån.as, som er et nesten nytt domene, gjør det ok fordi det har nøkkelordet lån i seg, ikke fordi det har fantastisk SEO eller organiske innlinker (det har det ikke i det hele tatt).
En helt annen ting når det gjelder "lån" er at Google definitivt har laget en manuell rangering for side 1. Over natta for ganske kort tid siden så inneholdt plutselig side 1 kun reelle lånegivere, affiliatessider er skjøvet ned til side 2. Og slik har det vært siden.
Det samme kan skje med kredittkort.
 

Tonny Kluften

Administrator
Finansbransjen og SEO er rimelig usikker og uforutsigbar for tiden. Jeg ville ventet til Googles nye algoritmer har satt seg (hvis de noen gang gjør det) med å gjøre SEO for de dyre nøkkelordene.
Og når man så tenker på at det spesifike ordet "forbrukslån" ikke har veldig stort søkevolum så blir det feil å satse alt på det ordet.

Hvis jeg skulle startet SEO på en bransje nå ville jeg gått for bøker, bokklubber osv. de konverterer ok og betaler ok pr. konvertering.
 

Erlend

Medlem
Gå for "Spania" du. "forbrukslån" kommer til å bli hard. Jeg har hatt #2 der en stund nå og har brukt mye ressurser på #1, som enda ikke ser ut til å være i nærheten. Vet også at de som ligger under oss har brukt mye ressurser og penger på å klatre. Kjører du "forbrukslån" som et hobbyprosjekt tror jeg du blir skuffet!

Er det så mye vanskeligere å rangere på forbrukslån enn kredittkort? Ligger som nummer 6 på kredittkort nå, og synes egentlig ikke det var så vanskelig.
 

Tonny Kluften

Administrator
Er det så mye vanskeligere å rangere på forbrukslån enn kredittkort?
Det skal jeg love deg at det er. Ikke vanskelig å se at f.eks. Finansa har brukt masse penger på SEO, de har allikevel ikke nådd toppen. Og de lever fortsatt på old school SEO, skal bli artig å se listene om 6mnd til et 1år når new school SEO virkelig slår inn.
 
Sist redigert:
J

Jiberish

Guest
Det skal jeg love deg at det er. Ikke vanskelig å se at f.eks. Finansa har brukt masse penger på SEO, de har allikevel ikke nådd toppen. Og de lever fortsatt på old school SEO, skal bli artig å se listene om 6mnd til et 1år når new school SEO virkelig slår inn.

Beklager å kapre tråden. Old school/new school. Care to elaborate?
 
Topp