Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Giske har rett om Northug

RipZ

Medlem
Å diskutere med dere er jo som å styre en barnehage.

Jeg kommer med følgende argumenter:
- norsk tipping har bred støtte på Stortinget, ergo i folket
- overskuddet går til å gjøre Norge bedre for barn, unge og funksjonshemmede
- norsk tipping reduserer de negative sidene med pengespill (ifølge norsk tipping selv, vel og merke. Har ikke orket å lete fram forskning på området.)

Deres beste argumenter så langt:
- PAJ er en moralist
- PAJ er dum

Det er bare å gratulere.

Jeg kan komme med noen motargumenter for deg.

1) Norsk Tipping har bred støtte på Stortingent. Det betyr ikke nødvendigvis at det har bred støtte i folket. Det betyr bare at folk flest prioriterer andre saker høyere enn poker og nettspill. Og det bør vi vel være glade for? (for det finnes tross alt viktigere ting her i livet, også for oss som liker å spille poker)

Jeg ser på ingen måte argumentet med at vi må være enige med regjeringen til enhver tid. At PN velger å dra til Latvia for å være med på NM i poker er sunt. Det er et tegn på at vi lever i et demokrati. Vi må tåle at fremtredende personer velger å ha sin egen mening. Hvorfor er det galt at PN synes poker er ok? Fordi regjeringen ikke liker det? Hallo i luken? Northug gjør tross alt ikke noe ulovelig.

I det man kritiserer andre for å ikke tie, da begynner virkelig argumentene å ramle sammen.

2) Ved å åpne for lisensiering av poker (som det er gjort i vårt naboland) i Norge vil nesten halvparten av overskuddet tilfalle staten om man legger 28% kapitalinntekt og selskapsskatt til grunn. I tillegg vil store deler av reklamebudsjettet kunne tilfalle norske idrettslag. Og ikke minst får man et bedre spilletilbud som i større grad kan kontrolleres av norske myndigheter.

Jeg synes det er utrolig historieløst å forby nettpoker. Forbudstiden i USA var vel ikke akkurat en suksess, eller hva? Det er ikke et spørsmål OM nordmenn blir tilbudt spill, men HVEM som kommer til å tilby det. Og da er det bedre at det er noen norske myndigheter kan kontrollere, enn et selskap registrert på Seychellene.

3) Det er noe Norsk Tipping selv hevder, og jeg vil tro de gjør en bedre jobb enn nettselskaper flest. Men jeg har tro på at et selskap registrert i Norge med norsk lisens og hvor norske myndigheter har effektive virkemidler (bøter, annulere lisens etc) vil være et bedre alternativ. Da får vi det beste fra to verdener. NT er ikke, og vil aldri være, konkuransedyktige mot private selskaper. Og da forsvinner spillerne utenlands. Og det er akkurat her skoen trykker, og det er denne problemstillingen man må ta tak i.

Og akkurat det våger ikke du å gjøre. Og heller ikke Giske. Heller ikke regjeringen - med bred støtte fra folket - makter å gjøre det. Fordi løsningen deres svarer ikke på denne problemstillingen - og da kan man vel heller ikke kalle det en løsninger, eller hva?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg synes det er på høy tide at man får forbydd kupromper i norge.
Tenk miljø folkens!
 

Nutz

Med lem
Da hadde svelget en sånn bakteriekultur som produserte metangass og spist ertesuppe resten av livet bare på trass..:D
 
Topp