Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjestebok med Flash og SQL server

KleenDesign

New Member
Heihei!
Jeg Driver mye med Design og HTML bassert webdesign, men driver nå å prøver å lære meg Flash nettsider.

Når jeg nå har satt opp min egen nettside og fant ut at jeg hadde lyst til å lage en Gjestebok.

Jeg har aldri prøvd meg på dette før så håper på litt hjelp og ideer for hvordan jeg kan få dette til?

Jeg jobber med flash cs3 i ActionScript 3.0.
Jeg har domene og webhotell hos doorway.no som er et Microsoft hus. Dette vil si at de har kun SQL servere (og litt Oracle)

Har dere noen ideer for hvordan Jeg burde sette opp gjesteboken?
 
Sist redigert av en moderator:

Tonny Kluften

Administrator
Hei KleenDesign.
Du har funnet ut at windows er det beste for deg? Mitt inntrykk er at php og linux er mye enklere å få hjelp til, har billigere hosting, masse billige og gratis scripts og i det hele tatt mere gangbart enn windows baserte løsninger. Ikke for sent å snu :D
Neida, du har sikkert bestemt deg, tenkte bare at jeg skulle nevne det. Sikkert noen som ikke er enig med meg også :D

Det er ganske godt illustrert her:
Programming Forum
PHP har 16000 tråder, ASP har 1500.
 
Sist redigert:

Muttok

Medlem
Micosoft (windows) hosting koster nok noen kroner mer, men utover det er det nok rimelig likt både når det gjelder support og stabilitet.

Valget bør nok heller ligge ut i fra hva løsning du trenger og hva programmeringsspråk en benytter.

Btw; .NET folk henger på forums.asp.net - 401,421 users, 1,456,010 threads and 2,179,689 posts.
 

KleenDesign

New Member
Tusen takk for alle svar!
Jeg har enda ikke fått til denne gjesteboken, men har sett litt mer rundt og funnet ut at jeg vil bruke både - flash, XML og asp, høres dette ok ut?
 

KleenDesign

New Member
Hei KleenDesign.
Du har funnet ut at windows er det beste for deg? Mitt inntrykk er at php og linux er mye enklere å få hjelp til, har billigere hosting, masse billige og gratis scripts og i det hele tatt mere gangbart enn windows baserte løsninger. Ikke for sent å snu :D
Neida, du har sikkert bestemt deg, tenkte bare at jeg skulle nevne det. Sikkert noen som ikke er enig med meg også :D

Det er ganske godt illustrert her:
Programming Forum
PHP har 16000 tråder, ASP har 1500.

-----------------
Har også sett litt rundt, og det finnes veldig mange fler som gjør php og lignende.

Jeg er helt sikker på at dette er serveren jeg vil holde meg til.
Jeg er veldig fornøyd med www.doorway.no - epi.doorway.no
 
Topp