Kjapp og trygg hosting for Wordpress

God rangering på søkeord men ingen pagerank på siden

larsgus75

New Member
Hei,

siden jeg administrerer treffer høyt opp i google på en rekke relevante søkeord, men pagerank som jeg har installert i nettleseren viser ingen pagerank.

Siden ble sluppet for en uke siden, så det kan kanskje ha noe med at googlebot ikke har indeksert alt enda.

Takker for innspill på pagerank vs god plassering på relevante søkeord.

Jeg trodde nemlig at gode plasseringer var ensbetydene med god pagerank.
 

Ståle

Medlem
Page rank har ingen betydning for hvor du havner i søkemotorene. Mest sannsynlig får siden god plassering grunnet at siden er fersk, og vil etterhvert falle bakover. Eller så er det rett og slett ikke stor konkurranse på de ordene dere har god plassering på.
 

Scan

New Member
Du trenger en del linker til siden din for at du i det hele tatt får noe "pagerank".
Men, siden PR normalt bare oppdateres "synlig" 3 - 4 ganger pr. år, så vil det nok vanligvis ta litt mer tid :)
 

semb

Medlem
Page rank har ingen betydning for hvor du havner i søkemotorene.

Vel, de fleste SEO-eksperter vil være uenig i dette. Pagerank har stor betydning for hvor du havner i Googles søkeresultater. Men hva du får på google toolbar eller andre pagerank-målere reflekterer ikke dette.

Pagerank, aka innkommende lenker i følge google, er en av de mest avgjørende faktorene for hvor du havner i søkemotorene. Hvor viktig den er i forhold til andre faktorer, er avhegngig av type søk, type side, konkurransesituasjon osv.
 

Ståle

Medlem
Vel, de fleste SEO-eksperter vil være uenig i dette. Pagerank har stor betydning for hvor du havner i Googles søkeresultater. Men hva du får på google toolbar eller andre pagerank-målere reflekterer ikke dette.

Pagerank, aka innkommende lenker i følge google, er en av de mest avgjørende faktorene for hvor du havner i søkemotorene. Hvor viktig den er i forhold til andre faktorer, er avhegngig av type søk, type side, konkurransesituasjon osv.

Selvfølgelig er innkommende lenker avgjørende for hvor i søkemotoren du havner på ulike søkeord. Men jeg mener at selve "pageranken" ikke har noe med dette.

Men hvis man setter likhetstegn mellom tallet pagerank og innkommende linker så kan man selvfølgelig si at pagerank er avgjørende for serp, men allikevel ikke. :)
 

larsgus75

New Member
Takker, bukker, nikker og neier.

Lærer noe hver dag. Jobber med å få linket inn til siden fra andre sider som har lang fartstid og god pagerank. Da blir det nok sus og PR'en i løpet av noen måneder.
 
Topp