Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gode domener

Corzani

New Member
Hei,

Ser det er endel webutviklere her å derfor benytter jeg anledningen til å legge ut domenene jeg ikke benytter eller har tid til å utvikle noe på pr.dags dato, til rådighet for andre her.
Det jeg mener med det er blant annet om folk på hobby basis har en god ide for ett av domenene så kan det gjøres en avtale basert på inntektsfordeling.
Eller om domenet rett og slett er interessant å kjøpes.
Fyrer dem hvertfall her, så kan folk som er interesserte diskutere rundt domenenes verdi, å kanskje noen også spanderer noen idee'r.
--
.no domener:

uptime.no
farcry.no
halflife.no
ebuddy.no
onestep.no
thinkpad.no
uptime.no
--
.com:
-
citymails.com
one2meet.com
bloodsome.com
--
Utover det kan jeg selvfølgelig ta imot bud på mitt topp domene:
-
sportsavisen.no
- Uten å selvfølgelig tro at det er noen som er interessert i å gi så mye
det domenet er verdt for meg.
-
Ser frem til en litt kul prat her, fyr løs om du også har noen domener som du kanskje ønsker min feedback på!
 

Per80

Medlem
Uten innhold

Domenene du har der er uten innhold. Hadde vært interessant om du hadde hatt noe på dem og med innlinker. Etter min mening er dem ikke verdt noe som helst. To av dem som kunne ha hatt verdi tidligere er Halflife of Thinkpad. Men ettersom jeg vet er dette utdatert nå og dem har trademark så eventuell en ny eier ville kanskje fått et par eposter fra firmaene.
 

Corzani

New Member
Yeps

Domenene du har der er uten innhold. Hadde vært interessant om du hadde hatt noe på dem og med innlinker. Etter min mening er dem ikke verdt noe som helst. To av dem som kunne ha hatt verdi tidligere er Halflife of Thinkpad. Men ettersom jeg vet er dette utdatert nå og dem har trademark så eventuell en ny eier ville kanskje fått et par eposter fra firmaene.

Ganske enig med at domenene ikke har noen spesiell verdi uten noe på.
Men syntes klart domene har et potensiale til å kunne lage noe på.
Det viktigste er idee'n, men domenet har stor betydning, syntes jeg. :)
Når det kommer til ThinkPad.no, udatert er det vel ikke, ThinkPad produseres fortsatt, men jeg har ikke det domenet i noe forbindelse med Lenovo Thinkpad(tidligere IBM ThinkPad).
Halflife vil jeg nå heller ikke si er veldig udatert, er vel ikke så veldig lenge siden halflife 2, å det spilles jo ganske mye utover verden.

Men når det kommer til sportsavisen.no så er budet fra et lite firma på 60.000,- å det domenet mener jeg har et bra potensiale. Ganske naturlig navn for meg å taste inn for sportsnyheter isåfall :)

Takker for svar per!
 

zapotek

Medlem
Beklager å måtte skuffe deg, men må si meg enig med Per80 her. Folk har en tendens til å overvurdere verdien av domene sine.

Domener som virkelig er verd noe uten innhold er intuitive navn som feks:

hotell.no
spill.no
hest.no
medisin.no

osv osv.

Sportsavisen.no synes jeg ikke var så verst, men kunne aldri tenkt meg å punget ut et høy pris for det. Ønsker jeg å lage en slik side kunne jeg uansett funnet meg et domenenavn til prisen av domeneavgiften.

Altså, et nettsteds verdi ligger i innholdet, brukermassen og innlenkene med mindre det er super intuitivt. (Mener nå jeg...).

Uansett, lykke til!
 

Corzani

New Member
Det er sant

Beklager å måtte skuffe deg, men må si meg enig med Per80 her. Folk har en tendens til å overvurdere verdien av domene sine.

Domener som virkelig er verd noe uten innhold er intuitive navn som feks:

hotell.no
spill.no
hest.no
medisin.no

osv osv.

Sportsavisen.no synes jeg ikke var så verst, men kunne aldri tenkt meg å punget ut et høy pris for det. Ønsker jeg å lage en slik side kunne jeg uansett funnet meg et domenenavn til prisen av domeneavgiften.

Altså, et nettsteds verdi ligger i innholdet, brukermassen og innlenkene med mindre det er super intuitivt. (Mener nå jeg...).

Uansett, lykke til!
---
DEt er klart, det er ikke mange som punger ut mye for et domenenavn når det finnes alternative domener som er ledig å benytte seg av.
Men det finnes etablerte bedrifter som gir gode summer for domenenavn kun av den grunn til dem ser potensiale i domenet å vil ungå konkurranse, ihvertfall redusere sjansen ved å ta la oss si et konkurrenende potensielt navn/prosjekt å helelr benytte det selv inn i sin egen bedrfit(route trafikken)
 
Topp