Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gode måter å finne malware på?

Dag Frogner

Supermedlem
Har nylig fått malware på en WP-side jeg har. Dette er vel den nettsiden jeg satser mest på for tiden, noe som gjør det ekstra surt.

Så er spørsmålet om det er noen gode tips til å bli kvitt slikt? Det kan jo være så enkelt som å finne filer som ikke hører hjemme på serveren, men det kan jo også ligge kode i noen filer, noe som gjør jobben betraktlig verre.

Noen som har testet denne f.eks?

WordPress › Exploit Scanner « WordPress Plugins
 

Dag Frogner

Supermedlem
Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg går frem for å finne ut hvordan dette skjedde. Har du noen forslag Tonny?

Forøvrig ser siden fin ut nå og jeg får ikke advarsel hverken når jeg går direkte inn eller når jeg søker og går via Google, så har sendt mail til Domeneshop for å høre om det er de som kanskje har oppdaget dette og slettet noen skumle filer.
 

adeneo

Medlem
Hakkere setter vist nok inn hakkespetter i serveren din, så du må få hosten til å fysisk sjekke at det ikke er flere hakkespetter i server racket før de slår på alle knappene igjen ?
 

adeneo

Medlem
Ja, det kan ofte ta litt tid å få satt korker i alle hull, fjernet reder og slikt, men det ordner seg nok!
 

picxx

Well-Known Member
så har sendt mail til Domeneshop for å høre om det er de som kanskje har oppdaget dette og slettet noen skumle filer.

Lykke til :D

Sendte selv en del mails til de når en side jeg administrerte ble angrepet.
Det endte med at jeg manuelt måtte gå gjennom alle filer å lete etter UI kode.
Når jeg ikke fant noe, fant de det for godt å oppgradere php versjon til php5, og problemet fikset seg så å si selv (foruten at siden ikke taklet php5 og vi fikk et helvetes styr med å rette opp dette, men det er en annen historie). Domeneshop gjør aldri feil.
 
Topp