Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google AdWords Keyword tool

Sikkert mange flere som har fått det med seg, personlig synes jeg det var et stort pluss i forhold til hvordan det var tidligere.

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

At man nå også får søkevolumet i tall, både fra forrige måned og gjennomsnittlig - fremfor kun disse grafiske fremstillingene. Fant det ut helt tilfeldig når jeg gikk inn på AdWords i går, aner ikke hvor lenge det har vært slik, men det kan vel ikke ha vært mange ukene. Veldig bra i alle fall :)
 

semb

Medlem
Ja, tall er bedre enn grønne streker. Men fortsatt virker tallene svært upålitelige for norske ord og fraser så vidt jeg kan se.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes dem virker utrolig upålitelige på norsk trafikk. På engelte av søkene får jeg bare 10% av de søkende selv om jeg ligger på førsteplass. Det vil jo da si dem har økt det med 1000% i søkene. På de aller fleste stikkprøvene jeg gjorde var antall søk doblet.
 

semb

Medlem
På de aller fleste stikkprøvene jeg gjorde var antall søk doblet.

Mener du at tallene i dette verktøyet er høyere enn det faktiske søkevolumet?

Selv synes jeg noen av tallene ser alt for lave ut i forhold til virkeligheten.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mener du at tallene i dette verktøyet er høyere enn det faktiske søkevolumet?

Selv synes jeg noen av tallene ser alt for lave ut i forhold til virkeligheten.

Ja, på sider hvor jeg har både første og andreplassen på enkelte søkeord klarer google å si det er 10x høyere søkende enn jeg får hits på de enkelte søkeordene. Det vil jo si at 90% ikke klikker på siden min, noe jeg har vanskelig for å tro siden jeg kjørte PPC for å avgjøre hvilke titler som funket best!
 

semb

Medlem
Om du kjører adwords-kampanjer med exact match på søkefrasene og budsjettet ditt er høyt nok, vil du kunne få en ganske presis indikasjon på antall søk (antall visninger av annonsen din).
 
Topp