Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google docs

Noen her som bruker google docs?

Jeg vurderer å bruke det som det primære organisasjonssystemet for hverdagen (eller i det minste startpunktet for det primære organisasjonssystemet). Herfra kan jeg legge inn linker til de andre stedene med relevant informasjon.

Spørsmålet er da naturlig nok: -Er det ubegrenset lagringsplass på google docs? Kan jeg opprette så mange "dokumenter" der jeg vil? Hvis ikke: hva er grensen sånn ca?

Hvis andre har andre ideer til grunnleggende organisasjonssystem kan det være morro å høre om. Tester også ut diverse mindmapping-systemer å integrere i opplegget. Det jeg ser etter er noe med god grafikk, en haug med ikoner (jo fler jo bedre), massevis av lagringsplass, mulighet til å linke dit direkte fra andre websider, og mulighet til å legge inn både bilder, video og audionotater rett inn i trestruktnlig når man ser den "fra avstand". Jeg skal teste ut mindmeister, mindomo ogmindjet, og se hvordan det funker.

Men det viktigste spørsmålet er som sagt: Hva er lagringskapasiteten i google docs? Hvis noen vet dette er jeg takknemmelig:)
 
WTF?

Nå skulle jeg skrive inn i google docs og markøren samstemte ikke med stedet i teksten??? Altså: jeg tok muse-pilen mellom to bokstaver i teksten, men når jeg skrev bokstaven dukket den opp et annet sted i teksten (en bokstav før). Dette er ikke sånt jeg gidder å bruke tid på når jeg skriver!:mad: Noen som vet hva dette er for noe og åssen det fikses?
 

spikre

peterhamre.no
Jeg bruker Google Docs i kombinasjon med Google Disk. Det fungerer utmerket. Bruker Docs på alt fra notater, huskelister, skriv, avtaler osv. I kombinasjon med Disk gjør det også at jeg kan finne alt uansett hvilken maskin jeg har.
Drive er en litt med avansert type som f.eks. DropBox

Edit: Drive og Disk brukes om hverandre (kort sagt)
 

Tony J

Alle skal få
Må man installere google disk på pcn for å kunne bruke google docs på nettet? Hvordan fungerer dette egentlig?

Er google disk/doc avhengig av at du har noe liggendes på pcn som du synkroniserer med google på nettet?

Kan man benytte google translate med google docs?

Og til sist: kan man benytte adsense / google+ innlogging for å få google docs?

Tony
 

Hakasu

Medlem
Må man installere google disk på pcn for å kunne bruke google docs på nettet? Hvordan fungerer dette egentlig?

Er google disk/doc avhengig av at du har noe liggendes på pcn som du synkroniserer med google på nettet?

Kan man benytte google translate med google docs?

Og til sist: kan man benytte adsense / google+ innlogging for å få google docs?

Tony

Nei, du kan bruke google docs på nettet uten google disk. Så vidt jeg vet har vel alle google sine tjenester samme innloggingssytem, så du kan sikkert bruke samme kontoen. Er vel ikke verre enn å prøve.
 

Tony J

Alle skal få
Nei, du kan bruke google docs på nettet uten google disk. Så vidt jeg vet har vel alle google sine tjenester samme innloggingssytem, så du kan sikkert bruke samme kontoen. Er vel ikke verre enn å prøve.

Jeg prøvde litt sånn kjapt og kom til en link som sa noe som "Vil du installere google disk på pcn din?"

Uansett hvordan jeg prøvde å google meg frem til google docs, så kom jeg til denne siden.

Så er google disk noe nytt for docs? At før var det dokumenter, nå er det alt av filer og at docs er en underting i disk? :p
 

Tony J

Alle skal få
Google Docs = Tidligere navn på "office-nettskyen" til Google
Google Drive = Nytt navn på "office-nettskyen" til Google
Google Disk = Navn på programmet som synkroniserer lokal mappe med Drive

Takk for svar. Enkelt og greit :)

Fant litt mer frem nå.

Dette ser veldig bra ut. Nå føler jeg meg gammel her.
 

geirbergmann

New Member
Men jeg kan ikke finne noe ordentlig ordliste i docs/drive.
Jeg ser man kan sette det på norsk, men den gjør dessverre ikke jobben så veldig godt.
Jeg skulle også gjerne ha benyttet meg mere av drive, men da må slike ting være på plass da jeg skrive oppgaver på skolen :)
 
Jeg opplever fortsatt at det er vanskelig å skrive med dette systemet: markøren posisjonerer seg skjevt i forhold til teksten. Så hvis jeg ser gjennom hva jeg har skrevet og skal redigere og flytter "streken" inn i teksten med musa, og jeg trykker klikk mellom to bokstaver, og deretter legger inn det jeg skulle skrive, viser det seg at bokstaven dukker opp et annet sted enn pila visuellt gir inntrykk av (håper siste setning var forståelig).

det betyr kort sagt at det er jævlig tungvint å redigere fordi jeg hele tiden må bruke < og > tastene for å komme til rett sted i teksten. For folk som skriver mye og redigerer mye blir dette alt i alt jævlig mye bortkasta tid og energi, som er viktigste begrensede ressurs man har. Det er også forbanna irriterende og distraherende når jeg tenker på helt andre ting (innholdet i det som skrives).

Jeg har som sagt opplevd det mange ganger og syns det er temmelig utrolig at google ikke klarer å lage et system som fikser noe så elementært. Hvis det er en ting et skriveprogram bør fikse, er det at skriveprosessen blir så enkel og intuitiv som mulig, og krever minimalt ekstraarbeid.

Opplever andre her dette?
 
Topp