Google går til angrep på katalogene og 1881 er utestengt

En tråd i 'Google' startet av Altberger, 8 Mai 2008.

1. picxx

picxx Well-Known Member

1881 ute av Google - Kultur - Dagbladet.no

2. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

3. Bjrl Medlem

Det er altså den tredje forklaringen fra selskapet hittil i dag...

Hvis denne forklaringen stemmer, så innebærer det at alle andre tilbydere av opplysningstjenester for telefoni faktisk legger ut reserverte numre! I såfall er det oppsiktsvekkende at myndighetene tillater slik virksomhet.

Hvorfor har de forøvrig ikke fått seg sperret i Sesam?

Mvh
    Bjørn Jarle

4. semb Medlem

Hva med MSN og Yahoo da? site:1881.no - Live Search Ingen tvil om at de henger med minst like dårlig mhht å være oppdatert med indeksering. Om 1881 snakker sant, skulle vel disse også utestenges "med vilje".

Som MSN-søket er det meste av innholdet i andre mapper enn de som er utestengt i robots.txt. Blir spennende om noen av oss klarer å gjennomskue teknikkene som kan ha ført til utestengelse.

Og da mener jeg uten å snakke med sine venner i Google, ala seo spam cops. Jeg snakker skikkelig SEO underground geeking.

5. Magne Thyrhaug Medlem

Det er litt merkelig, ja. Jeg vil jeg tro det er snakk om ekstremt dårlig intern informasjonsflyt og mye frustrasjon. ;)

Det skjer glipper av og til fra teleoperatørene, ja. Dessverre er det, som han karen sier, lite søkemotorene selv kan gjøre med det -- annet enn å selv fjerne det man blir oppmerksomme på at er feil. Jeg tviler på at det er noe stort omfang, dog.

--
    Magne

6. zapotek

zapotek Medlem

Virker som om 1881 har fler problemer, søkefelt fra 1881 som jeg har på fler sites henger noe jævlig idag og igår.

Del denne siden