Google Plus i søker resultater

zapotek

Medlem
Nja, jeg synes det er mest skummelt egentlig.

Det er kun en ting som er sikkert - lag knallbra innhold som folk liker, det er den eneste gode langsiktige SEO-strategien. Webben er fylt med uinnspirert svada som før eller siden vil få problemer med å rangere bra.

Ludus

Medlem
lag knallbra innhold som folk liker, det er den eneste gode langsiktige SEO-strategien.

Ja, jer er enig. Men jeg tror at (eller... jeg håper det) Google vil vise bare interessant og relativert innhold fra Google Plus i resultater.

Webben er fylt med uinnspirert svada som før eller siden vil få problemer med å rangere bra.

Også enig :)

Tonny Kluften

Administrator
Det blir merkelig med søkeresultater som er veldig personlige. Alle vil få forskjellige resultater.
I en avis her om dagen skrev de om dette, husker ikke hva det gjalt og om hvem, at to pers. fant forskjellige fakta basert på hva de har søkt på før. Så hvis de to skulle diskutere noe seg imellom så ville begge to hevde "sine sannheter" som støttet deres sak, altså de fikk resultater på Google som var i deres egen interesse, ikke nødvendigvis generelle fakta.

Ludus

Medlem
Det ser ut riktig hva du skriver, Tonny. Jeg tror at vi skal vente litt og se hva vil skje på resultater.

Speca

Medlem
Og det blir stadig viktigere at man har en gmail konto for g+, en for webmaster tools og en for analytics/adsense etc. Jeg ser for meg at folk blir bannet(evig sandbox) fra google etter å ha lagt masse egne g+ sider i nettverket sitt, (og etter hva jeg har lest så er jeg langt fra den eneste som ser det)

Tonny Kluften

Administrator
Eller man kan la være å delta i G+ opplegget. Jeg har ingen G+ knapp på noen nettsteder, så kan ikke Google straffe meg for at ingen klikker. Hvis de da utelater å la nettstedene mine konkurrere på lik linje med nettsteder som har G+ mulighet blir det skjeivt og det tror jeg heller ikke at de vil. Derfor, null G+ for meg.

Ludus

Medlem
Hvorfor straffer Google folk som har G+ sider for sin nettverk? Det ser ut ulogisk for meg...

Om resultater: det fungerer bare hvis du er ikke logget inn Google, ellers ser dere normale resultater og kan velge om Google skal vise G+ resultater.

Ludus

Medlem
Nå er det viktig å få klikk fra sosiale medier, så tror jeg at Google vil rangere høyere nettisider som får klikk fra disse medier, ingen forskjell på G+, Twitter, Facebook, ov.

Dette er min mening :)

Kanskje du har rett og Google kan like best nettsider med G+ knapper.

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, ang det med forskjellige søkeresultater: så lenge man gjør researchen ordentlig, vil jo begge finne samme fakta, selv om de kan få dem fra forskjellige kilder. Problemer oppstår først hvis forskjellige kilder er uenige om hva som virkelig er fakta (9/11-konspirasjonsteoriene kan være et godt eksempel), og hvis den ene parten da i alle fall går aktivt inn for å finne kilder som bare støtter hans versjon, altså at det viktigste er å vinne, ikke å finne ut reelle fakta, så ville problemet ha vært der i alle fall

Speca

Medlem
Hvorfor straffer Google folk som har G+ sider for sin nettverk? Det ser ut ulogisk for meg...

Om resultater: det fungerer bare hvis du er ikke logget inn Google, ellers ser dere normale resultater og kan velge om Google skal vise G+ resultater.

De gjør ikke det i dag, men det forundrer meg ikke om de gjør det i fremtiden. Det er egenreklame og det er noe som ikke er godt likt når man tenker SEO.

Topp