Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google tok 5 ukers sommerferie

Tonny Kluften

Administrator
Her er graf over besøk på et av nettstedene mine. Ser ut som at Google tok sommerferie i 5 uker gitt :D

354.jpeg
 

zapotek

Medlem
Jeg har et nettsted som har en helt spesiell historikk hos Google. Jeg er inne i SERP'ene i 1 måned, så er nettstedet helt ute i ca 20 dager. Deretter er jeg inne i 1 måned igjen før det bærer ut igjen. Slik har det foregått i ca 5-6 måneder nå ;)
 

zapotek

Medlem
Har forsøkt det meste, "deoptimalisert" siden mye, fjernet lenker osv osv. Fortsatt samme dansen.

Litt of topic, men likevel innenfor temaet: Kom over denne siden: www seopenalty com. Skjønner ikke hvordan den beregner resultatene sine, men mange sider i Norge som jeg har mistenkt for å ha en penalty slår ut her mens sider jeg tror ikke har det får 0 i score. Noen andre som har prøvd denne og/eller skjønner hvordan den gjør sine beregninger?
 

Tonny Kluften

Administrator
Det var en pussig nettside. De sier ikke noe om noenting. Hva vil de egentlig?
Men de oppgir at google.jp som faktisk ble straffet av Google selv har en høy penalty så det stemmer ihvertfall.

En ting ang. nettstedet ditt er at du vil ikke se forandringer i SERP med en gang. Google lar det selvsagt gå en tid slik at du ikke skal forstå algoritmen deres. og den tiden som går for hver gang du forandrer er ganske sikkert random.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Ja, man skyter jo i blinde når man prøver å komme seg ut av eventuelle penalties. Står jo aldri noe i Webmasters tools som kan gi noen pekepinn.

Når det gjelder det nettstedet jeg nevnte, så synes jeg det er like pussig som deg. Står ikke det døyt på siden. Det sjekker ihvertfall mer enn bare site:nettsted.com ihvertfall, for straffede nettsted som fortsatt har mange indexerte sider (som bare har havnet på bunnen av SERPS) kommer opp.
 

picxx

Well-Known Member
Til trådstart... hadde selv en nedgang på rundt 30% i det samme tidsrommet ifølge analytics. Sjekket akkurat nå, og foruten en side er oppgangen i snitt på 40%. Regner med de viser oppgang siden siste mnd. der på forsiden.
Kan jo kanskje være fellesferie som har slått til ;)
 

zapotek

Medlem
Picxx et såpass stort drop som skjer såpass brått på en dag, og kommer tilbake like brått 5 uker etterpå tviler jeg har med ferien å gjøre. Til det er utslagene på store.
 

picxx

Well-Known Member
Picxx et såpass stort drop som skjer såpass brått på en dag, og kommer tilbake like brått 5 uker etterpå tviler jeg har med ferien å gjøre. Til det er utslagene på store.

På et såpass lite marked som det norske er, er det ikke umulig med slike dropp.
Hadde sidene derimot vært engelsk og jeg hadde sett slike dropp hadde det vært grunn til bekymring. Har også tidligere sett grafer over trafikk (bl.a. på NWF) som faktisk understøtter dette, så jeg begrunner det hele med sommer og ferietid...thazz simple :)
 
Topp