Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Grafikkort til Dell Vostro 1700 ( NvidiaG84 )

Hei!

Jeg har en dell vostro 1700 som grafikkortet er gått på. (NVIDIAG84)
skal bestille nytt. Dette er en jobb pc som jeg skal ha igang temmelig kjapt.
Etter å ha vert i kontakt med dell kundeservice fikk jeg beskjed om at det tok opp mot 2 uker før det var hos meg via.

Vet dere om noen nettbutikker som selger dette?
Har sett litt men finner ikke riktig type.

Veldig takknemmelig for svar!
 
Sist redigert:

Keeper

Medlem
Sjekket wiki og fant dette
  • 10 July 2007: 1000, 1400, 1500, 1700

Må si at dette er enn ganske gamel laptop som ikke vil være særlig "bra"
Og kan du bytte GPU på maskinen ?


Om jeg ikke tar helt feil er denne pc`en 5-6 år gammel?

I såfall er det nok derfor du ikke finner kortet i noen nettbutikker. Det har nok gått ut av produksjon for lenge siden.
 
Ok, med andre ord så bør jeg reise ut å kjøpe meg ny pc?=)

Dere som har peiling, hva anbefaller dere? merke etc. minimum 17"skjerm.

pris opp til 6-7000.
 

Speca

Medlem
Jeg har en dell vostro 1700 som grafikkortet er gått på. (NVIDIAG84)

G84 er chippen, selve kortet heter enten 8400 eller 8600. Jeg skrev i den forrige posten, som jeg har slettet, at det ikke var mulig å bytte kort på denne. Nå tok jeg riktignok feil, fordi denne maskinen har mxm skjermkort, og da er det faktisk mulig.

Dette er vel den beste chippen som fungerer til din maskin.

NEW Dell NVIDIA GeForce 8600M Inspiron 1520, 1521, 1720 Video Card - UW390 | eBay

Tror du skal slite med å få tak i den i Norge. Skal du ha den før påske, så må du nok også gå for flyfrakt.

Edit: Her er dokumentasjon på hvordan du skal bytte skjermkort.
Documentation

Edit2: At det skjermkortet har holdt så lenge er intet annet enn utrolig. Leser at disse chippene var svært dårlige, og det endte faktisk med rettsak for NVIDIA. Du har kanskje ikke spilt så mye? Det er temperaturen som dreper disse, så uten spilling, så overlever den kanskje lenger. Men ja, jeg synes du bør bytte maskin, fremfor å bruke penger på noe gammelt ræl
 
Sist redigert:
bruker den i jobb og spiller en del på fritiden.
Ser på linken på ebay at den ikke kan sendes til norge stemmer det? får bare opp US på change country.

Har du noe peiling på dette?
aldri brukt e-bay før må jeg ærlig inrømme=)

Tenkte å prøve å bestill kortet siden det ikke koster så mye og håpe den overlever 1 år til.
 
Topp