Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Grunt work overskudd

sKrud

Meget sliten student
Hei

Har en person som jeg har ansatt på 6 mnd kontrakt. Denne personen er per i dag pliktig til å jobbe 8-9 timer for meg alle dager i uken, uten om søndag.

Slik det er i dag og den neste mnd har jeg ikke noe arbeid å gi han. hvordan får jeg minimert mine kostnader? Hva skal jeg få han til å gjøre?

En liten brainstorm her hadde vært flott..

Husk at dette er en grunt worker å har liten til ingen kunskap.

Håper på innbringende svar.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hei

Har en person som jeg har ansatt på 6 mnd kontrakt. Denne personen er per i dag pliktig til å jobbe 8-9 timer for meg alle dager i uken, uten om søndag.

Fy faen. Jeg sier ikke mer. Hvor er anstendigheten? Seriøst, blir du ikke flau?
 

sKrud

Meget sliten student
Ser ikke hva det er å være flau over. Denne personen har jobbet som dette i mange år. Er vel bedre at jeg ansetter han i lengre perioder, enn at jeg kun leier inn han på timesbasis.

Er det egentlige problemet her at du har skjønt at det er snakk om en person fra et lavkostland?

Så om jeg skal tolke litt her..Du synes det er feil av meg å leie inn arbeidskraft fra india..?
 

sta

Medlem
Hvis du har litt langsiktige planer for å bruke denne personen kunne han kanskje brukt den ledige tiden på ulike former for egenutvikling innen et felt du trenger i fremtiden. OK, det gir deg ingen "gevinst" her og nå, men du kan jo risikere å få en bedre kvalitet på arbeidet i fremtiden.

Jeg har selv gjort dette med flere ansatte i Bulgaria og det har fungert glimrende. Det krever at du kan stole på den ansatte, men i retur er min erfaring at man får mer kvalifisert arbeidskraft, som i tillegg er mer motivert og lojal overfor deg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ser ikke hva det er å være flau over. Denne personen har jobbet som dette i mange år. Er vel bedre at jeg ansetter han i lengre perioder, enn at jeg kun leier inn han på timesbasis.

Er det egentlige problemet her at du har skjønt at det er snakk om en person fra et lavkostland?

Så om jeg skal tolke litt her..Du synes det er feil av meg å leie inn arbeidskraft fra india..?

Sorry, jeg leste (inne i hodet mitt) at du hadde en "slave" som var forpliktet til å jobbe for deg 8-9 timer hver dag, også på søndager. Og det ville jo vært, helt ærlig, skikkelig usselt. Og det er du sikkert enig i?

Nei, jeg har ingen problemer med at folk ansetter folk, bare de betaler dem anstendig og behandler dem bra. Og innrømmer dem elementære rettigheter.

Jeg antar at du minst oppfyller to av tre her.
 

sKrud

Meget sliten student
Hehe..Nei, han er nok ingen slave:p

Han er ansatt, kan si opp kontrakten med meg når han vil og ja han får bra betalt.. Jeg behandler han vel på en proffesjonell måte.

Så er nok ikke noe å hisse seg opp over.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Får jeg spørre hva slags kvalifikasjoner denne "ansatte" har?

Hva bruker du han til?
 
Topp