Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Håndholdte enheters effekt på CPA vs PPC

zapotek

Medlem
Litt tankespinn fra mitt hode vedrørende økningen i bruk av håndholde enheter.

Bruker A skal skaffe seg kredittkort. For å finne tilbyder ligger han i sofaen med iPad'en og googler ivei. På nettsted B klikker han på en affilatelenke som sender han til kredittkorttilbyder C. En cookie fra nettsted B plasseres derfor på bruker B's nettleser. Bruker A har hørt om kredittkorttilbyder C før (kjent merkevare), og synes betingelsene ser fornuftige ut. Han bestemmer seg derfor for å skaffe seg kredittkort herfra.

Nå kommer tusenkronersspørsmålet: Bestiller bruker A dette kredittkortet fra iPaden, eller er han mest konfortabel med å legge inn kredittkortdetaljer / annen info fra stasjonær- eller bærbarpcen sin? Altså, brukes den håndholdte enheten mest til sondering, mens den tradisjonelle datamaskinen brukes til selve handelen?

Hvis det siste stemmer betyr det isåfall at eieren av nettsted B mister provisjonen sin (cookien blir ikke med over til pcen), og hadde derfor tjent mer på å ha PPCannonser på nettstedet sitt.

Noen som har noen tanker - eller enda bedre - statistikk på dette?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Personlig bruker jeg mest iPad/iPhone til å lese meg opp på ting, Google søkefraser etc etc, men utfører en evt bestilling på pc. Rett og slett fordi jeg syntes det er enklere å taste inn en del detaljer via et skikkelig tastatur.

Unntaket er eBay hvor PayPal-betalingen er såpass enkel på iPhone/iPad at det faktisk er enklere enn på pc.
 

zapotek

Medlem
Personlig bruker jeg mest iPad/iPhone til å lese meg opp på ting, Google søkefraser etc etc, men utfører en evt bestilling på pc. Rett og slett fordi jeg syntes det er enklere å taste inn en del detaljer via et skikkelig tastatur.

Exactly my point...
 
Topp