Kjapp og trygg hosting for Wordpress

høyere ranking i google...

Hupsey

Medlem
så mao kan jeg by 1 kr per klikk, og hvis ingen andre byr meg så er jeg all good?
Dette er litt ot. men man velge om man vil ha resultater
i søkemotor eller i innhold sider. Innholdsider er nettsteder/blogger som bruker adsense.
Jeg mener å ha lest hos John Chow at enkelte MFA sider utnytter innhold sider og byr
så lavt det er mulig på ord med liten konkuranse, dersom ingen andre byr får de klikk og sender bruker til en side kun med adsense anonser.
Derfor blir det anbefalt at bloggere setter en minimuns akseptabel klikkpris.

Sansynligvis har Google selv en minstepris de krever for å få visning når det ikke er annen konkuranse?
 
Som nevnt tidligere er Adwords en av veiene. Hadde jeg vært deg ville jeg gått gjennom siden å sette nærmere på dine:
Nøkkelord(Keywords)
Beskriv siden din

Sidetitler
Ingen side titler bør være linke

Beskrivelse metatag
Ingen metatager bør være linke hver side bør kort fortelle hva siden handler om. Denne informasjonen kommer blant annet opp om noen linker til deg fra Facebook.

URL struktur
La linken beskrive hva siden handler om for eks. http://www . barneleker . no/ store-kosebamse /

HTML struktur
Google liker enkel og oversiktelig kildekode, bytt ut tables med divs. Tables brukes kun til tabeller med informasjon. Du kan gjøre det mye lettere for Google ved å blant annet legge til semantic tags.

Optimalisere bilder
Som nevnt tidligere bilder som er en del av designet kan godt ligge i cssfilen.

Antall og kvalitet på innlinker
En link for en høyt ranket side er bedre enn mange linker fra sider uten ranking.

Sosial SEO registrer siden din med egen Facebook page, Twitterside og Youtubekanal.
Bruk sosiale medier for det de er verdt

Bruk Google Webmaster og Analytics
Bli de besøkende på nettsiden din, eller går de raskere enn de kom?
 

lerumsaft

Medlem
Hei!

Er fersk her og må bare takke for nok en meget bra tråd!

Et spørsmål. Er det mulighet for å se hvor høyt ranka de forskjellige sitene er dersom man søker på et ord på google?

Har noen ideer i form av sider jeg vil lansere. Vil helst prioritere de som det er minst mulig jobb med for å komme på toppen av google. Eksempelvis har jeg ingen planer om noen infoside om kredittkort med det første da veien til toppen er enorm..
 

annettelode

Medlem
Begynn Forsiktig

Vil bare komme med et råd om å ikke starte med Adwords som første steg i jakten på trafikk og salg:D

Du må vite meget godt hva du gjør ellers ender du opp med å tømme bank kontoen på Adwords med 0 i gevinst.

Jeg gjorde det som fersking tilbake i 2008:D Ikke kult
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Greit nok å begynne med noen gratiskuponger for Adwords eller.
 

Erlend

Medlem
Har fått en gratiskupong på 750 kroner, og skal prøve meg fram med Adwords. Blir spennende å se resultatet :p
 

Flysta

Medlem
Adwords krever likesom SEO veldig mye jobbing for å gi bra resultat. Der finnes dog en automatisk funktion i Adwords som er veldig bra og som vil gi deg mye mer for pengene enn hva du selv kan gjøre i starten.

Under verktøyer finner du "konverteringsoptimereren". Den skal kobles sammen med Google Analytics, hvor du oppsetter de mål som du vil tracke. F.eks hvor mange som kjøper et produkt etter at de har klikket seg inn fra en annonse. Når "konverteringsoptimeren" har fått nok data fra Analytics kan du slå den til så den styrer din kampagne. Den vil så by mest på de ord som konverterer best og senke budene på de dårligste søkeord og annonser. Du kan stadigvek sette en grense for hvor mye ditt busjett ska være på.

Resultatet er at du får tett på maksimalt utbytte av ditt busjett :)
 
Sist redigert:

antillum

Medlem
Adwords kampanje på en U-optimalisert site, med dårlig innhold og mye tekniske feil osv, ville jeg ansett som sløsing av penger. Dette vil KANSKJE hjelpe i ett par mnd før fallkurven inntar. Og det vil da være for sent, Siten vil ha mistet mye verdi hos Googles Søkeresultater, samt økt utgiften for en fremtidig Adwords-kampanje, men det verste er at domenet vil bli sårbart med sterke tvil om kvalitet fra Google.
Jeg ville heller prioritert, om du er en seriøs aktør da, å optimalisere Siten din og bygge opp kvalitetsikret materielle med relevante unike implementeringer. Etter dette er en Adwords-kampanje ypperlig i samlag med markedsføring i sosiale medier, samt en opptagende link-bygging (Relevante, Kvalitetssikret, gradvis oppbygging).
Romerike ble ikke bygget på en dag.
Gjør en ordentlig jobb! Det finnes ingen snarveier til suksess, bare hardt arbeid! ;)

Lykke til! ^^
 
Topp