Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hacket?

Tonny Kluften

Administrator
Jeg ser på stats til en wordpressblogg jeg har at jeg får besøkende som har søkt på f.eks. "KANMAN WWE WRESTLER". Jeg har ikke skrevet om noe slikt og når jeg går til min side som dukker opp i Google ved dette søket så er det ingen liker til "KANMAN WWE WRESTLER" i kildekoden.
Derimot, hvis jeg går til googles cachede side og tekstversjonen av denne fra 19.sept så finner jeg 100 linker til div sider. Linker som ikke er i kildekoden i dag. Under linkene står det også en adsensekode. Jeg bruker ikke adsense på bloggen.

I databasen finner jeg ingen referanser til linker eller adsense så dette betyr vel at hackerne plasserer koden en liten stund for så å ta den bort igjen.
 

Niclas

New Member
Du fortjener positivt rykte for denne tråden, men jeg må spre mine før jeg kan gi deg det.

Uansett. Moralen er: Oppgrader WP og sikre filtillatelser.

Dvs. at dette ikke kunne ha skjedd om du hadde vært flinkere til å oppgradere og sikre filtillatelser?
 

picxx

Well-Known Member
Snakker om hacking.
Fikk 10 sider hacket i dag, innenfra, fra webhostingpad, etter tre dagers nedetid... værste hosten jeg noen--noooen gang har vært borti.
Pre-filled meldinger både på ticketsupport og livesupport.
Meldinger på mail som overhodet ikke stemmer med hva som blir gjort.
Support og admin's som opptrer som noen hodeløse apekatter.

Trodde faktsik hosten var rimelig god, ettersom jeg hadde to mnd. stabil og god hosting med dem før dette skjedde.
Holder enda (etter 14 timer) på å forklare dem at sidene faktisk er hacket, og jeg trenger en eldre backup på sidene.

Lurer på om hele dritten er noe reseller greier...herregud, så oppgitt man blir i slike tilfeller....
 
Topp