Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Haha: "ikke trøndersk"

Tonny Kluften

Administrator
:D Trøndersk er knallfint å høre på, men ikke så lett å lese.
Hvem skjønner at "Ja, men æ vest itj det æ sjø" betyr "Ja, men i vest er det ikke noe hav" og "Det va så lænt at æ hoillt på å pess mæ ut" betyr "Når jeg lente meg over så holdt pessaret mitt på å falle ut".
Andre eksempler:
"Må itj fårrå nålles", "Hannjhonnj i bannj". Hva i h... betyr det?
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Kongen: bergensk er jo nynorsk, mens trøndere har eget språk de skriver på om de vil på skolen (etter det jeg har hørt) :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ærlig talt. Trøndersk er den SUVERENT styggeste dialekten i Norge. Den eneste trønderen jeg klarer å høre på er Vibeke Klemetsen, værbabe i TvNorge.

Trøndersk burde vært forbudt ved lov.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Trøndersk fungerer, men sliter veldig med å forstå de når de snakker (hvertfall de som snakker veeeeldig tjukk trøndersk), er nesten som dansk, har ikke KJANGS å forstå det, må si hæ opptil flere ganger på en og samme setning :p

Bergensk er enda verre, mitt verste mareritt er å våkne til ei dame som sier "Goooo mååårrræææn, har du sooovet godt?" på bergensk... :p
 

Christian

Medlem
Ærlig talt. Trøndersk er den SUVERENT styggeste dialekten i Norge. Den eneste trønderen jeg klarer å høre på er Vibeke Klemetsen, værbabe i TvNorge.

Trøndersk burde vært forbudt ved lov.

Kanskje ikke så utrolig pent nei, men uten tvil den tøffeste! Hvis noen hører en trønder vet det at de har med en bra kar å gjøre! Litt sånn som hvis du kommer i prat med en bergenser, da er det om å gjøre å komme seg bort fra den personen så fort som mulig.
 

kongen

kongemedlem
Det er mulig jeg er preget etter et år på folkehøyskole i Børsa, men jeg må si at jeg synes at Sø-Trøndersk er ganske pent. Nord-trønder blir litt for hardt.

Så du mener Gjøran Sørlott som kommenterte hest på TV var et pent språk..?
Jeg mener at i allefall på TV så passer bare østlandskdialekt (unntak for værdamer).
 
Topp