Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Handle mobiltelefon i utlandet...?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jau... Jeg sitter da her litt i min egen verden etter jeg fikk med meg siste spammen som klistret seg inn her på Webforumet med en rekke egne tråder. Hjernecellene mine fikk svingt seg litt, da jeg vurderte og fortsette "spamtråden" som ble startet i generell snakk og svada, men kom da etter en stund frem til at det kunne være greit med en egen tråd. :)

Det jeg nå sitter her og tenker på, er da altså litt med og faktisk kjøpe mobil fra utlandet. Er mobiltelefoner noe spesielt mye billigere da i f.eks USA,? Japan,? Kina? eller andre land? Hvilken land er det faktisk billig og handle mobiltelefoner i?

Når jeg handler mobiltelefoner fra utlandet, hvordan er da dette med import? Er det kun disse 25% og that's it, eller kommer det andre greier oppå disse igjen?
 

picxx

Well-Known Member
Elektronikk generelt er meget billig i norge, og om man også tar i betraktning maset med garantien om du handler fra utlandet lønner det seg generelt ikke å kjøpe fra et annet land medmindre du oppholder deg i det landet selv.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Og om du kjøper en telefon i utlandet (nokia/SE/Samsung/ETC) og vil ha den på norsk, så kommer dette på ca 400,- om den må inn på verksted for å få inn norsk språk. Så da har du en ekstra avgift der også om du ikke er veldig teknisk/geek av deg :p
 

picxx

Well-Known Member
Og om du kjøper en telefon i utlandet (nokia/SE/Samsung/ETC) og vil ha den på norsk, så kommer dette på ca 400,- om den må inn på verksted for å få inn norsk språk. Så da har du en ekstra avgift der også om du ikke er veldig teknisk/geek av deg :p

Om man kjøper i utlandet kan man vel då selger til å gjøre dette for seg for en billig penge. Her koster det 100baht (ca. 15 NOK) å få gjort dette. Norsk tasteplate kommer selvsagt i tillegg da det er vanskelig å få kjøpt dette andre plasser enn i....norge. :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Joda, jeg er klar over at det kan bli mye shitt med garanti dersom jeg ikke oppholder meg i landet jeg handler.. Også denne biten med språk er jeg klar over, men jeg tenker hovedsakelig på telefoner i seg selv.

Det at Norge er forholdsvis billig på elektronikk har jeg faktisk forstått, men allikevel ser jeg jo at det er mange faktisk importerer fra utland, og selger videre i Norge. Hvor handler disse fra? Hvilken land er faktisk rimeligere enn Norge?
 

sKrud

Meget sliten student
Hvilke land som er rimeligere i norge....humm..utlandet? :p

Nei..Ville ha funnet meg en leverandør i Asia..Om de er store nok, vil det heller ikke bli noe problem med norsk på telefonene, eller lader..
 

Web2000

Medlem
I Kina kan du kjøpe grisebillig Iphone f.eks....
Men vet ikke hvor lett det er å få kjøpt 1 Iphone over nettet fra Kina...
Nokså strenge i Kina med alt som kommer inn og ut av landet, så det tar sikkert flere mnd før du får den i posten, hvis du i det hele tatt får den i posten.
Ta deg heller en ferie til Kina og kjøp deg noen tlf der.
 

sKrud

Meget sliten student
Som alt annet.. Kjøp det på ebay..

Om du skal begynne å bestille 1000vis av telefoner og selge dem på finn.no så er det bare å google litt..og evt. ta en tur over til toppselger å hør om noen der har kontakter..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, neida folkens. Jeg har ikke noen som helst planer om og starte butikk på noen måte ved å kjøpe billig i utlandet. Denne tråden startet jeg litt for morro skyld, for og få litt diskusjon rundt dette, og fordi jeg selv syns det er nyttig informasjon.

Godt tips med iPhone i Kina Web2000 :) Ebay er jo absolutt aktuelt ja. Det er alltid ett godt sted og glo litt av og til.!
 
U

Uregistrert

Guest
Hvis man bestiller på ebay, slipper man momsen på 25 % da?
 
U

Uregistrert

Guest
Htc g1

Anbefaler HTC G1 fra USA. Lignende iPhone med med utskyvbart QWERTY-tasttatur. Perfekt til e-postskriving pluss touchscreen.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tja Uregistrert. Med denne tråden tenkte jeg ikke mye på hvilken telefon som var å handle i utlandet. Det jeg tenkte på var mest hvordan å handle den, og hvordan å handle telefoner fra utlandet. Ellers er jo tråden min gaaaaanske gammel nå, men allikevel er jo mer informasjon om hvordan å handle mobiltelefon fra utlandet intressant. - Da som bedrift og hvilken regler og slikt man da må forholde seg til.

Er det f.eks best at jeg handler 100 telefoner gjennom min bestevenn som heter mr. Coca cola i statene privat, eller burde jeg gjøre det gjennom Coca cola inc som er verdens største produsent av truser?
 
Topp