Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Handle via egne affiliatelenker

zapotek

Medlem
Det er faktisk mulig at vi rett og slett ikke får godkjent salg av brukere med Firefox, selv om de ikke har satt på ekstra funksjoner for blokkering. Morsomt.

Dette hørtes ikke bra ut. Noen som vet noe mer om dette?
 

metallian

Medlem
Må presiserer at dette er kun foreløpig svar fra Joakim som jo er avhengig av kontakt med CDOn før han får klarhet i hvorfor salget ikke er fanget opp.

Jeg kan heller ikke uteukke at oppdateringer i Firefox har medført at jeg har aktivert noen blokkeringe jeg ikke har registrert- men jeg har ikke aktivt gått inn for å øke blokkering i Firefox da jeg synes standard utgaven fungerer bra.
 

Joakim@TD

Medlem
Må presiserer at dette er kun foreløpig svar fra Joakim som jo er avhengig av kontakt med CDOn før han får klarhet i hvorfor salget ikke er fanget opp.

Hei,

Dessverre tar du ting litt ut av kontekst her. Jeg skrev veldig generelt om flere scenarioer som kan forårsake at vi ikke plukker opp salget. Det jeg også nevnte som er viktig å få med er at det er faktorer/innstillinger på egne pc`er som kan gjøre at cookies ikke fanges opp, eller adware/virusprogram/firewall som kan stoppe prosessen. Jeg skrev ikke at noe av dette var tilfelle, spesielt siden jeg lar kundeansvarlig ta kontakt med CDON da det er en mer ryddig prosess. Jeg ville bare informere om at saken ikke var glemt. Jeg nevnte også at det ikke har vært nedetid overhodet på CDON, og at det registreres et normalt antall salg hver dag.

I prinsippet er det mye som kan stoppe cookies fra å settes. Men våre utviklere jobber daglig for å opprettholde at vår sporing skal fortsette å være av de beste i markedet. TradeDoubler jobber som dere vet på en "no cure, no pay" modell med samtlige annonsører i affiliatenettverket som gjør at om ikke dere får betalt - får heller ikke vi betalt. Derfor er det så klart vår intensjon å fange opp så mye som overhodet mulig.

De fleste browsere begynner å bruke 3. parts cookieblokking som standard, så at vi plukker opp salg uavhengig av dette er mer et kvalitetstegn enn noe å stille spørsmål ved.

G2 sporing er forøvrig en tung integrasjon vi gjør hos annonsøren sånn at annonsøren/nettsiden setter cookien som i prinsippet aldri blokkeres, vi har også andre metoder å spore salg på. Vi plukker opp utrolig mye informasjon om hver bruker som gjør at vi ikke nødvendigvis er avhengig av cookies overhodet.
 
Sist redigert:
Topp