Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du en løsning klar om bankens betalingssystemer bryter sammen?

Msites Ltd

Livsnyter
Mange lever av å drive netthandel og har for all enkelhet lagt opp til betaling med kort/bank løsninger.

Men, hva gjør du om banken sitt system bryter sammen? Har du råd til å miste noen dagers omsetning??

Grunnen til at jeg spør er at dette faktisk akkurat har skjedd i et så sivilisert land som Danmark. Igår 21.43 brøt systemet for kortbetaling sammen og de har det fremdeles ikke oppe etter 12 timer.

Se saken: epn.dk - PBS-nedbrud lammer nethandel
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mener du en alternativ betalingsløsning?

Du tar opp et interessant tema der. Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor mange nettbutikker som ikke tilbyr flere betalingsløsninger. De aller fleste nettbutikkløsninger støtter paypal, så hvorfor ikke integrere det? Det finnes også et hav av andre løsninger som kan brukes, selv om jeg ikke har noe personlig erfaring med dem!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det være seg alternative betalingsløsninger eller muligheten for å bestille varene og få en faktura i etterkant av bestillingen, eventuelt å motta i postoppkrav etc.

Det finnes mange løsninger! Men, det ville være dumt å "avvise" en kunde som har kommet så langt som til betalingsdelen fordi at bankens systemer ikke fungerer! Den kunden kommer sannsynligvis ikke tilbake da det er 13 på dusinet av nettbutikker innen de fleste nisjer i dag!
Jeg kan bare tenke meg det har vært mange erotiske nettbutikker som har mistet masse salg i natt....her i DK da! Selv om alt fungerte på netteiers side - men, betalngspartneren sviktet.

Hadde du drevet en fysisk butikk hadde du helt sikkert funnet en løsning - men, er du forberedt på nett?
 

picxx

Well-Known Member
Når jeg drev nettbutikk hadde jeg paypal, 2co, mulighet for bankoverføring (finnes egen modul for oscommerce) og western union. Innføre fakturabetaling på nettbutikk på mindre varer er nok ikke noe jeg ville gjort. Om det er snakk om større varer til en viss verdi er det vel en vurderingssak.
 

Msites Ltd

Livsnyter
I en "nødsituasjon" er det vel ingen problem å sende en faktura via mail med beskjed om at denne må betales før varen sendes! Poenget er å ikke miste kunden!!!

Da kunne man brukt en av disse paypal funksjonene til å gi kunden mulighet for å forsøke å betale online igjen....

Spørsmålet her er jo rett og slett om du har noe system for å "fange kunden" når banken svikter!?!
 

picxx

Well-Known Member
Spørsmålet her er jo rett og slett om du har noe system for å "fange kunden" når banken svikter!?!

Å drive nettbutikk uten et backupsystem (eller tre) om banken svikter er vel omtrent som å kjøre bil i sahara, en har liksom ikke så mange muligheter :D

Men, for de som har råd til å tape noen dagers omsetning spiller det nok ingen rolle :)
 
Topp