Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du en synlig "bokmerk siden" knapp/tekst på din side?

picxx

Well-Known Member
Jeg satte for et par dager siden inn en knapp til rss feed + bokmerk knapp på en av mine sider. Frekvensen på de som bokmerket gidd opp fra 7% til 32%. Frekvensen på abonnenter på rss feeden opp fra 14% til 22%.

Ikke undervurder det å ha en synlig bokmerk knapp på siden.

49studio-1.jpg
 

Ståle

Medlem
Har du en synlig "bokmerk siden" knapp/tekst på din side?

I det siste har jeg begynt å pushe RSS FEED, og prøver å få flest mulig til å signe opp. Genial måte til å få faste lesere.

Har ikke prøvd med synlig bokmerkelink. Mulig det må gjøres også.
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan får du målt hvor mange som bokmerker siden din?

En får vel i bunn og grunn ikke målt hvor mange som trykker på knappene medmindre man legger en counter på knappene, men du ser på serverloggen hvor mange som kommer til siden via bokmerker.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ok, bokmerkering og RSS feed knapper presentert til brukerene er kanskje ikke en så dårlig ide (jeg har promotert RSS feeds lenge).

Jeg foreslår at de som er interessert bruker denne tråden til å samle de fetest "bookmark" og rss feed knappene dem finner, så andre kan suge inspirasjon : )

Her er mine bidrag:
 

Vedlegg

  • boomark.png
    boomark.png
    2,8 KB · Sett: 10
  • subscribe.png
    subscribe.png
    3,3 KB · Sett: 6

picxx

Well-Known Member
Kan jo legge til et script som faktisk virker i andre nettlesere enn IE også.

I head

PHP:
<script language=JavaScript1.2>
function addBookmark(title,url) {
if (window.sidebar) {
window.sidebar.addPanel(title, url,"");
} else if( document.all ) {
window.external.AddFavorite( url, title);
} else if( window.opera && window.print ) {
return true;
}
}
</script>

hvor du vil plassere linken
PHP:
<a onmousedown="addBookmark('navnpåminside','http://whatever.com')" href="#">tekst eller bilde</a>
 

picxx

Well-Known Member
Er det en sikker måte å måle på?

Nei, det sikreste hadde vært om du hadde innstallert et trafikkscript på siden og latt hver eneste link på siden gå via det, men jeg gidder ikke kjøpe en lisens for $800 på en side som knapt har 1000 brukere i døgnet :)
 

i-net

Medlem
Takk for det scriptet picxx, akkurat det jeg så etter.
Men et spørsmål til det: på denne linjen:

"<a onmousedown="addBookmark('navnpåminside','http://whatever.com')" href="#">tekst eller bilde</a>"

Er det meningen at man skal erstatte "#" med noe? For lar jeg den være sånn, så virker det å legge til bokmerke i Explorer. I Opera derimot skjer det ingenting når jeg trykker på tekst linken min. Eneste som riktignok skjer er at url addressen i adresselinjen legger på # tegnet.
Noen tanker om hva problemet kan være?
 

Keanu

Geek
Takk for det scriptet picxx, akkurat det jeg så etter.
Men et spørsmål til det: på denne linjen:

"<a onmousedown="addBookmark('navnpåminside','http://whatever.com')" href="#">tekst eller bilde</a>"

Er det meningen at man skal erstatte "#" med noe? For lar jeg den være sånn, så virker det å legge til bokmerke i Explorer. I Opera derimot skjer det ingenting når jeg trykker på tekst linken min. Eneste som riktignok skjer er at url addressen i adresselinjen legger på # tegnet.
Noen tanker om hva problemet kan være?

href står for lenken som du sikkert vet, og vil bli aktivert hvis javascript ikke er støttet. Derfor kan det være kjekt å ha en lenke til en hjelpeside som forklarer hvordan man kan lage bokmerker manuelt eller noe slikt.
 

vidarlo

Apache-junkie
Hvordan får du målt hvor mange som bokmerker siden din?

Ein enkel og dirty måte er å anta at alle som kjem utan referer sett er bokmerker. Enten er det bokmerker, ein paranoid brukar, eller ein som har tasta inn URL manuelt i nettlesaren.

Ein anna måte kan jo vere å la bokmerke-knappen lage bokmerke til http://example.com/bookmark og bruke t.d mod_rewrite til å skrive om bookmark til ei høveleg side. Då får en veldig god treffrate, på kor mange som nyttar bokmerke.

I praksis er førstnemde metode god nok, ettersom paranoide brukarar utgjer liten del av publikummet, og om folk har bokmerke eller tastar inn manuelt er vel ikkje så veldig viktig alltid..
 
Topp