Kjapp og trygg hosting for Wordpress

har du nettbutikk? lag affiliateprogram!

jagarock

Information Research & Analytics
Har bare hatt affiliateprogrammet i mine nettbutikker gående i knapt en uke nå, og jeg har fått 40 registrerte affiliates hittil som sender meg besøkende hver dag. Det er nok det mest geniale jeg har gjort siden jeg starta butikkene.

De som linker til meg får 0.3,- og 10% av salg generert av deres leads som et gavekort, som kan brukes til å kjøpe ting i mine butikker. Så i virkeligheten så betaler jeg jo mye mindre enn 0.3,- pr klikk.

Fordeler med affiliateprogram:
1. Du får kontinuerlig nye innlinker, fra nye steder, og nye domener. (mine 40 affiliates er fordelt på 7 forskjellige domener)
2. Du betaler i praksis svært lite sålenge reward er i form av gavekort.
3. Bloggere elsker det.

Negativt med affiliateprogram:
1. Du bruker mest sannsynligvis mer tid til å sende ut ordrer, fordi du får mer salg enn før.
2. ?

Så ja, jeg kan ikke annet enn å lovprise metoden! :) Det er bare så gull at jeg slår meg selv litt hardt fordi jeg ikke tenkte på dette før.
 
Kult, bare lurer på hvordan du tracker. IP, cookies, HTTP headers? Er jo viktig å få med alle salg og i tillegg beskytte seg selv litt.

@svarstad Et søk på affiliate software gir en del resultater. Det finnes mange ferdigløsninger. iDevAffiliate er (var?) for eksempel mye brukt, men tør ikke anbefale noe.
 
Ok, egentlig bare nysgjerrig. IP og cookies gjør nok absolutt susen, ja.

Noen bruker i tillegg Entity Tag (ETag) og Last-Modified. Neppe nødvendig her.
 
Topp