Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har laget en nettside for et firma, tilbakemeldinger ønskes om seo osv

jonasb

Medlem
Jeg har laget en nettside for min fars firma, det var på tide å oppgradere for å si det slikt, man fant ikke den forrige på google når man søkte etter de viktigste søkeordene en gang.
Den er nå lagt opp med det mest nødvendige, vi må legge til litt mer informasjon på blant annet montering og support. Samt noen av tekstene er fra den gamle siden og dette trenger en reformulering.

Jeg har prøvd å fått inn de fleste søkeord på siden, samt meta title og description. Alt tekst på bilder osv.
Siden jeg er da en amatør på dette feltet og har ikke laget nettsider på mange år så skulle jeg gjerne hatt noen tilbakemeldinger fra de med litt mer erfaring. Målet er jo å komme høyt på google:)
Alle innspill settes pris på:)

Portspesialisten | Garasjeporter, portåpner og håndsender Garasje

Mvh Jonas
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
Flott nettside.
Det tre kolonnene nederst må settes opp med mindre "padding", slik at du får plass til mer tekst i bredden.
 

Grooo

Medlem
I menyen står det "Bestill produkter" og på siden man kommer til står det bestill uforpliktende pristilbud. Kunne du kalt menypunktet "pristilbud" eller noe?

Og jeg finner ikke org.nr?
 

jonasb

Medlem
Tusen takk for tilbakemeldinger.

Ang PDF fil så er jeg helt enig, dette var ment som en midertidlig løsning men jeg skal få ordnet det asap.

Org.nr skulle ligget der det var en glipp fra min side! Takk for at du påpeker dette.

Bestill produkter skal egentlig være en menylink der man får flere valg herunder. Men jeg skal endre dette til noe mer spesifikt inntil alle valgene i menyen er klare.

Kan dere si noe ang SEO ? Har jeg gjort "nok" med meta, descript, osv for at siden skal dukke opp på google?
 

jonasb

Medlem
Jeg så jeg hadde orgnr der. Det står under kontaktinformasjon på forsiden, men er dette kanskje en uhensiktmessig plassering?

Jeg tror jeg legger kontaktinformasjon og orgnr i footing, i tillegg til det på forsiden.

Glemte å kommentere om de 3 kollonene, jeg skal forbedre dette så det blir en bredere tekst!

Takk!
 

Grooo

Medlem
Synes org.nr passer inn sammen med det andre under "kontakt oss", var der jeg lette når jeg ikke umiddelbart så det noe annet sted. Mange har det der.

SEO har jeg dessverre ikke noe peiling på, - der trenger jeg råd selv ;)
 

jonasb

Medlem
Ang priser var dette ment å komme under Bestille produkter når jeg har fått komplett prisliste.

Så for meg "Bestille produkter" i hovedmenyen, med valgene:
Be om pristilbud
Bestille håndsender
Prisliste
 

jonasb

Medlem
Flere illustrerende bilder, synes jeg?

Helt enig her. Jeg har desverre ikke tilgang på så mange bra illustrasjonsbilder for øyeblikket, men dette er noe jeg absolutt må få inn!

Er det noe spesielt sted du savner illustrasjoner?

Nå har jeg oppdatert treporter så det går direkte til en side og ikke pdf fil. Bare enkelt ramset opp, kanskje jeg skulle gjort noe med presentasjonen her.

Så atm legger jeg inn en slide med bilder under menypunket "garasjeporter - stål", der var det veldig tomt og kjedelig.

Takker for tilbakemeldinger!
 

picxx

Well-Known Member
Ettersom themet er et standard "TheCorporation" fra elegantthemes ser jeg ikke poenget med å kommentere designet på siden.

Ang. SEO synes jeg du har gjort en grei jobb, men ville tatt meg enda bedre tid angående nøkkelordene du ønsker å rangere på siden.
Ett eksempel kan være siden "vanlige spørsmål"
Her går det igjen fraser som "dere" og "jeg".
Bruk heller nøkkelord på slike plasser.

Eks:
er: Hvor lang leveringstid har dere ?
blir: Hvor lang leveringstid har portspesialisten ?
er: Hva mener dere med livstidsgaranti ?
blir: Hva menes med livstidsgaranti hos portspesialisten?
er: Kan jeg få garasjeporten i den fargen jeg vil?
blir: Hvilke farger leverer portspesialisten garasjeportene i?
 

jonasb

Medlem
Ettersom themet er et standard "TheCorporation" fra elegantthemes ser jeg ikke poenget med å kommentere designet på siden.

Ang. SEO synes jeg du har gjort en grei jobb, men ville tatt meg enda bedre tid angående nøkkelordene du ønsker å rangere på siden.
Ett eksempel kan være siden "vanlige spørsmål"
Her går det igjen fraser som "dere" og "jeg".
Bruk heller nøkkelord på slike plasser.

Eks:
er: Hvor lang leveringstid har dere ?
blir: Hvor lang leveringstid har portspesialisten ?
er: Hva mener dere med livstidsgaranti ?
blir: Hva menes med livstidsgaranti hos portspesialisten?
er: Kan jeg få garasjeporten i den fargen jeg vil?
blir: Hvilke farger leverer portspesialisten garasjeportene i?

Designet er fra themes ja, modifisert litt i style.css. Men synets dette ble bra og oversiktlig:)

Jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldingen din på nøkkelordene! Jeg skal gå over tekstene på vanlige spørsmål og noen av linkene "les mer" på forsiden.

Et spørsmål, jeg har både les mer på "velkommen" og "kvaliltetsprodukter" ledende til 2 forskjellige sider med den samme teksten. er dette skadelig mht til seo?

Igjen så takker jeg for deres tilbakemeldinger!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bruker du "All in one SEO pack" på siden din? Hvis ikke burde du ta en titt på den. :)

Siden mangler favicon.

Dette har ikke noe med selve siden å gjøre, men jeg ville heller brukt port-spesialisten.no istedet for domenet dere har i dag. Syntes .no-domene virker litt mer seriøst.
 

jonasb

Medlem
Dette domenet er fra ca 1996 tror jeg. Så dette er vel kjent blant våre kunder, derfor går vi for dette i dag også, men jeg er enig at et .no domene hadde vært bedre for oss.

Jeg bruker ikke SEO-all in one pack, men themes fra elegant har innebygget en seo pakke. Hvilket funksjoner har SEO-all in one utenom sitemap, meta osv?

Favicon, dette vet jeg ikke hva er så gjerne utdyp det for meg da jeg vet jeg har mulighet til å legge inn dette i options menyen for themet:)

EDIT: Noen ganger er et for enkelt å spørre før man sjekker selv. Ett kjappt søk på google ga meg svaret på favicon. Takk for tipset.
 
Sist redigert:
Topp