Har markedet for domener tatt seg opp?

En tråd i 'Domener' startet av hansson, 4 Nov 2011.

1. PIP

PIP Medlem

Det er ikke bedre enn det noen er villig til å betale for det. Hvis noen er villig til å betale en million for lksarufneqpriu.no, så er det verdien på domenet. Er det et bra domene? For den som vil kjøpe det så er det det. Og det er det eneste som teller. ;)

2. Qurius Medlem

jeg fikk 75 000 for et av mine med Ø slettes ikke værst.

Sist redigert av en moderator: 6 Des 2011
  3. PIP

PIP Medlem

Det må jeg si er en god pris. :) Og prisene vil bare øke ettersom gode domener bare blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i...

4. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

Hvorfor har du ingen domener eller webside til salgs der da, men helt annet innhold? ps! domeneRselges.no hadde vært bedre, og er forresten ledig ;-) bra hvis du fikk så mye for et domene med særnorske tegn.. er vel kun klær.no som har gått for mere :) var det via Sedo eller privat salg?

5. typisk Utvikler

Det var vel han som solgte kjøp.no... Det er jo planlagt at det skal komme en rekke nye TLD's, så prisene vil ikke alltid "øke og øke" :)

6. Domain Chief

Domain Chief Medlem

Jeg var med i loddtrekningen i 2004, og vant et meget godt domenenavn.
    Her er for øvrig listen over topp 10 domener:

Domenenavn Antall søkere

båt.no 897
    øl.no 832
    vær.no 558
    været.no 535
    jørgensen.no 450
    sørensen.no 442
    søk.no 402
    økonomi.no 369
    strøm,.no 359
    lån.no 321

Kilde: Post- og teletilsynet

Med så mange søkere, er det er vel klart at alle disse navnene har en høy verdi, selv om de ikke er tilsalgs. (Jørgensen.no og Sørensen.no er nok de minst verdifulle tror jeg)
    Og markedet har tatt seg opp nå, slik at æøå domener også er blitt lettere å selge.

Sist redigert: 6 Des 2011
  7. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

Klær.no og Kjøp.no har jo gått for gode summer. Noen som kjenner til andre med særnorske tegn til gode priser?

Del denne siden