Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Header Navigation med bilde problem

rubtom

Medlem
Hej jeg har laget et bilde til min navigasjon med code:
#contentheader .nav {
background-image:url(images/navigation.gif);
margin-bottom:1px;
overflow:hidden;

problemet er at det bilde jeg laget i gimp ikke stemmer med øvre siden av logoen og nedre siden.
laget et bilde med runde hjørner men jeg får bare runde hjørner på toppen men på den nedre navigasjonen så står den samme vei som toppen hvordan kan jeg rotere dette bilde med en kode sånn at bilde roterer 180 grader så jeg får runde kanter på nedre siden også.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hej jeg har laget et bilde til min navigasjon med code:


problemet er at det bilde jeg laget i gimp ikke stemmer med øvre siden av logoen og nedre siden.
laget et bilde med runde hjørner men jeg får bare runde hjørner på toppen men på den nedre navigasjonen så står den samme vei som toppen hvordan kan jeg rotere dette bilde med en kode sånn at bilde roterer 180 grader så jeg får runde kanter på nedre siden også.

Du kan ikke rotere et bilde med CSS så vidt meg bekjent. Nå forstår jeg ikke helt hva du egentlig prøver og oppnå. Navigasjon? Er det 1, 2 eller 3 "navigasjoner" du prater om? Mener du meny med navigasjon?

Evt en link kunne også hjelpe veldig godt på vei. :)
 

rubtom

Medlem
ja det har det.
Bilde er jerne forstort eller noe.
her et bilde:
eksempelbildejpg.jpg

her ser du at nedre delen viser feil vei, kantene skal vise nedover.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vel, nå tipper jeg bare vilt her, men.....

Du har jo lagt et bilde i en div av en viss størrelse, og når bildet er litt mindre enn denne div'en så blir jo bildet repetert nedover, ikke sant - med mindre du setter eksempelvis:

background-image:url(images/navigation.gif) top center no-repeat;
 
Topp