Hei allesammen. Post columns?

arimail

New Member
Hei allesammen. Jeg er ny her på forumet, og heter Ari.
Jeg lurer sykt på hvordan jeg kan redigere wordpress themet mitt, til å vise postene på forsiden min side ved side. (columns)

Eks:
---Post1------
Post2 Post3

Framfor den nåværende:
Post1
Post2

Jeg er helt ny i wordpress, og kan fiint lite om php og css. Så jeg setter utrolig stor pris på litt hjelp.
pastebin - collaborative debugging tool - her er index.php fila mi. Jeg har fått høre at det er den jeg må redigere. Siden det gjelder for er www.bittavmusikk.no

Sist redigert:

arimail

New Member
Jo. Og en ting til.. Nå jeg poster og setter en post til en category. Hvordan kan jeg få posten til å KUN dukke opp i den kategorien og ikke på forsiden?

zapotek

Medlem
Den enkleste løsningen på begge problemene dine er å bruke en statisk side som forside. Da kan du lage den nøyaktig slik du ønsker, samt legge inn de innleggene du vil ha der.

Det går selvsagt an å gjøre det mye mer elegant og automatisk, men det tar forferdelig lang tid å forklare og det har jeg ikke med selvangivelsen hengende over meg som mannen med ljåen...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Sjalabais Ari, og velkommen skal du være! :)

arimail skrev:
eg lurer sykt på hvordan jeg kan redigere wordpress themet mitt, til å vise postene på forsiden min side ved side. (columns)

Eks:
---Post1------
Post2 Post3

Framfor den nåværende:
Post1
Post2
For og gjøre dette krever det at du endrer themet ditt, og index.php er en av filene du må gjøre endringer i. Også style.css er en fil du må jobbe litt med for og få det hele slik du ønsker. Jeg kan desverre ikke komme med noe mer informasjon om hvordan du får det slik du vil ha det, og det eneste jeg kan gjøre er og anbefale deg og finne et theme som allerede har noe tilsvarende allerede. Theme kan du finne rikelig av på internett, og her på forumet finner du themes du må betale for og gratis themes.

arimail skrev:
Jo. Og en ting til.. Nå jeg poster og setter en post til en category. Hvordan kan jeg få posten til å KUN dukke opp i den kategorien og ikke på forsiden?
Det er flere forkjellige måter og gjøre dette på. Du kan kode dette inn i themet sin index.php fil, eller du kan bruke innstikk som tar bort poster i valgte kategorier for deg. Et innstikk jeg mener skal gjøre jobben er Advanced category excluder

Jeg skulle gjerne ha skrevet inn hvordan du hardkoder det hele i themet ditt, men ettersom Google for tiden har klikket helt og gir meg søkeresultater som er totalt urelevant for søkeordene mine klarer jeg ikke finne tilbake til kodesnutten jeg alltid har søkt etter for og finne en løsning.

zapotek skrev:
Den enkleste løsningen på begge problemene dine er å bruke en statisk side som forside. Da kan du lage den nøyaktig slik du ønsker, samt legge inn de innleggene du vil ha der.

Det går selvsagt an å gjøre det mye mer elegant og automatisk, men det tar forferdelig lang tid å forklare og det har jeg ikke med selvangivelsen hengende over meg som mannen med ljåen...

Steike.. Du? Dette er en blogg som kjører Wordpress vi prater om, og du anbefaler en statisk forside? Si meg? Er det alkoholen som prater? :D

Sist redigert:
Topp