Kjapp og trygg hosting for Wordpress

... hei, forresten.

Det er kanskje på høy tid å legge igjen et fotspor her inne også.

Jeg er en 82-modell med minst ett Y-kromosom, og har de siste fem årene vært bosatt i Tromsø. Jeg er utdanna bibliotekar med mastergrad i dokumentasjonsvitenskap, og jobber for tiden i et vikariat som arkivmedarbeider for Jobzone. Og så skriver jeg tegneserier (først og fremst Donald Duck, forsøker også å lage egne prosjekter med jevne mellomrom, men hittil med mindre hell).

Teknisk sett jobber jeg altså ikke med web og har heller aldri gjort det, men jeg har alltid vært fascinert av mulighetene mediet byr på og har derfor klart å gjøre meg selvlært i (X)HTML/CSS/PHP og starte opp et par nettsider som har klart å få litt størrelse (men bare småtterier sammenlignet med det dere her inne er vant til, er jeg sikker på). Den største nettsiden jeg driver har 29 000 besøk og 260 000 sidevisninger i måneden, og 1700 registrerte brukere.

Prosjektene mine har stort sett vært gjennomført utelukkende for moro skyld, og de har derfor alltid vært svært svake på områder som jeg personlig har lite kunnskap om, det være seg design, SEO, annonsesalg ... You name it. Men jeg synes mediet er spennende og gjør derfor det jeg kan for å lære nye ting så ofte som mulig. For øyeblikket leser jeg for eksempel masse om SEO samtidig som jeg har begynt å eksperimentere med å lære JavaScript og AJAX. Det hadde vært gøy å få en akseptabel inntekt fra nettsidedrift en dag, men jeg tviler på at det skjer på noen tiår. :)

Jeg begynte å lese WF fordi jeg har fått inntrykk av at det er mange her som er svært gode på de feltene jeg selv er svak på når det kommer til nettsider -- jeg blir selvsagt positivt overrasket de gangene jeg kan bidra med noe selv også.

Og da har jeg vel vært innom de fleste punktene folk pleier å skrive i slike poster, men var det mer dere lurte på er det bare å spørre.
 

picxx

Well-Known Member
Velkommen til wf Olaf :)
 

Gaasehud

Medlem
Velkommen til WF, olaf! :)

Synes nå den siden hørtes nokså stor ut, jeg – vil du dele den med oss?

Og så skriver jeg tegneserier (først og fremst Donald Duck, forsøker også å lage egne prosjekter med jevne mellomrom, men hittil med mindre hell).
Skriver Donald? Bokstavelig talt? Jeg er hvert fall en Donald-entusiast. :D
 
@picxx: Takk!

@Tonny: Takk!

@mattiasaas: Det kan jeg godt -- det er snakk om Nettserier.no: Framtidas teikneseriar. For øyeblikket veldig preget av å være under oppussing (jeg jobbet med en oppgradering og var nødt til å bytte ut hele koden før den nye koden egentlig var klar for bruk fordi den gamle koden var så håpløst kronglete at den nesten fikk serveren til å kræsje flere ganger... lang historie).

Skriver Donald bokstavelig talt, ja -- har så langt levert tjuesju Donald-manus, og seks av disse har stått på trykk (DD&Co 26/2003, 35/2004, 39/2007, 52/2008, 16/2009 og 32/2009 [denne uka]. Man må nesten finne fram forstørrelsesglasset for å lese krediteringene i det bladet, men de står der) -- de andre er på vei, sånt tar tid.

@mkander: Takk!
 

Gaasehud

Medlem
Oj, så kult! :) Skal finne fram de historiene, jeg er så heldig at jeg har nesten komplett samling fra rundt 1977, og har årgangsbøker fra 48 til 63. :)
 
Topp