Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei fra Lofoten

Egentlig litt overrasket over at jeg ikke fant dette forumet tidligere.

Mitt navn er Carina Hansen. Jeg er 22 år og kommer fra Lofoten. Jeg har i flere år jobbet med "hobby-siden" min om Hurtigruten (Hurtigruten-Web.com!) og er veldig interessert i webdesign, og spesielt foto og redigering.

Håper å møte noen hjelpsomme folk her inne og lære noen tips og triks :)
:D
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hei Carina,

nettsiden din viser at du er skikkelig dedikert til emnet. For å øke inntjeningen ville jeg så snart som mulig ha fått noen til å oversette siden til engelsk og i særdeleshet tysk. Jeg har en sterk mistanke (også fordi jeg har familiære forbindelser til Tyskland) om at mange amerikanere og tyskere bruker internett til å lete opp informasjon om Hurtigruten. Og i alle fall amerikanerne ville nok klikket villig vekk på relatert annonsering.
 
Tusen takk dere!
Hurtigruten er min nisjè, så det er kjempegøy å drive denne siden :)
Du sier noe Rune. Jeg har tenkt på det mange ganger at jeg burdte oversette siden til engelsk. Jeg skal undersøke litt å se hvordan jeg kan gjøre det. Det er jo besøkende fra nesten alle land på siden, og spesielt Tyskland, så det ville gjort seg med en oversettet versjon :)
 

Nutz

Med lem
Synes det er flott det Carina har fått til. :)
Kanskje ikke så dumt å "slite" med manuelle sider litt til før man går over til WP, dette kun på grunn av at det virker som hun har sansen for det som ligger bak det å lage sider.
-Som i at hun lærer veldig mye av det hun holder på med nå..
Av med hatten for jenta som koder i notepad fremfor å kaste seg over et ferdig publiseringsprodukt.
 
Så gøy å lese!!! Jeg liker å gjøre det manuelt. Har en bedre følelse av kontroll da, (selv om siden ikke alltid lar seg kontrollere av noen andre enn seg selv til tider) :p

Jeg har lest litt om Wordpress men det var vanskelig å finne en helt grunnleggende forklaring på hva det egentlig er og hva det gjør. Jeg skal undersøke litt alternativer og finne ut hva som er beste løsning, før jeg eventuelt tørr å gå over på noe "automatisert" program. Det skjer liksom altid noe feil når jeg gjør store forandringer, så da holder jeg meg på den trygge siden og fikser det i notisblokka :)
 

Nutz

Med lem
Tror du fort finner fordelene med et publiseringsverktøy når du tar det i bruk Carina.
Da kan du flytte fokus over på redaksjonelt innhold, slippe å tenke på <h1> <div> <br> etc.
Bonuser du får er det at du kan endre totalt design på siden din med et klikk uten å ta copy/paste på innhold. Enkel optimering for søkemotorer etc.
Hvorfor ikke sette opp en testside slik at du kan leke deg med mulighetene dersom du har tid?
 
Takk Jigge :)

Jeg blir nok å teste det ut ja, hvis jeg får det til, i likhet med eventuelle alternativer. Kjedelig at mandagen er her snart og man må hive seg til med skolearbeid på fulltid igjen :(
 
Topp