Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hei godtfolk! Råd ang Blogg markedsføring!

Gullak

Medlem
Har lest mye inn her, og det er en fantastisk samling av mange forskjellige mennesker som har gode kunnskaper innen sine felt.

Og tenkte derfor å høre litt med dere i forhold til å markedsføre en blogg vi nettop har startet.

Soveromsbutikken Sengemakeriet - Midt Norges største soveromsbutikkBlogg

Vi har vår nettbutikk gjennom et firma som heter firmanett, og de har en innebygd blogg funksjon vi skulle prøve ut, men igjen så mangler kansje den noen andre funksjoner som er mye lettere å lese seg fram til via de store blogg firmaene :(

Tenkte jeg skulle høre litt med dere hva dere anbefaler å ha av "widgets"
Hele den høyre raden nedover kan fylles via HTML koder.

Der tenkte jeg å prøve å lage en RSS feed, slik at folk kan følge bloggen, og vil gjerne ha andre inspill hva som bør være der.

Hvor seriøst er det å "registrere" bloggen sin via bloglovin, topplisten osv?
Er det bare private folk som gjør dette? Eller bør også bedrifter være der?
Jeg tror jo at det vil drive inn ekstra trafikk til bloggen, ved å poste der også.
Eller er jeg helt på jordet? :)

Tar imot alle tips, da vi er ferske på dette feltet.
Har prøvd å lest og googlet litt også, kansje dere vet av noen gode artikler man bør lese osv.

Ha en flott dag videre!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Sorry, men jeg ser kun et poeng med å ha en blogg for en "soveromsbutikk" - skrive herlige artikler som fanger opp alt som måtte røre seg via Google av søking. Det kan jo være nyttig.

Men å fokusere på å "lage en RSS feed" fordi du tror folk vil følge den, er bortkastet tid (forresten, hvordan er denne bloggen utviklet hvis den ikke allerede har RSS feed-muligheter).

Og nei, disse bloggtopplistene er vel helt bortkastet for å drive trafikk inn til sidene.

Det enkleste er ofte det beste. Spør deg selv, hvordan ville du som potensiell kunde til siden komme deg inn på siden. Via FB, via Google eller what?
 

Gullak

Medlem
Ja, det var egentlig SEO delen jeg var mest i ivrig på å få til.
Pluss å kansje kjøre på med intervjuer av diverse kunder, hvordan de synes handelen av oss var, og hvordan de er fornøyd med produktet.

Vi må vertfall prøve å skille oss litt ut fra alle vår konkurrenter!

Litt usikker på akkurat det med RSS feeden, men er jo ikke værre enn at folk følger oss på facebook, så blir alle poster lagt ut med link der.
Å heller jobbe med å bygge opp gode likes der.



Takk for innspill Rune.
 

timepoint

Medlem
Blogge om soveromsinteriør.

Heissan.

Dette er interessant.

Og det er mange innfallsvinkler. Jeg tror at å joine noen av topplisten er en god ide hvis det er mange andre interiørbloggere der.
Og lager dere saker som "ligner litt i stilen", har tips til innredning osv, kan det bli linker av dette.

Litt PR i bloggsfæren kan man også få ved å sende en Pyntepute til noen bloggere som Linni og Fotballfrue, så kanskje innreder de med puta, og dere har men sak!

Vil også anbefale å sjekke ut Norske interiørblogger her finner du hardcore interiørfans, og dette er også en liste man kan komme på.
Og for SEO formål er det beste å lage gode artikler om eks. "tips innrede barnerom", "farger på soverom". Spør også samarbeidspartnere om link til bloggen deres.. og annonserer dere noen steder, kan en link fra artikkel om et av deres produkter være på sin plass.

Dama ønsker seg stadig en Hodegavl. Hva med en Hodegavl-guiden?

"Beklager men jeg hadde ikke tid til å skrive dette kortere..."
 
Topp