Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Helge lærer seg ALT" tråden

picxx

Well-Known Member
Kan jo gi flere treff på google bildesøk f.eks.

Om man gir navn både på filene, og legger inn alt tag vil det gi MANGE flere treff på images.google.. Det er ihvertfall min erfaring.
Har faktisk en side jeg har satt opp for å teste dette, og den drar noe helt for j*** med treff fra google bildesøk.
 

picxx

Well-Known Member
Har du prøvd med og uten title tag?

Har ikke prøvd uten, men det er jo det som står i title taggen som blir cachet som beskrivelse i google images. Det som står i alt blir bildets navn, og om filen kalles det samme(eller nesten det samme) som det som står i alt taggen vil bildet rangere høyere i bildesøket.

Ikke verdens beste konvertering fra google images, men vel verdt å prøve.
 

Fredrik

Medlem
Det er som picxx sier. Du får treff fra google images. Så spørs det da om den trafikken har noen verdi?

Er du fotograf eller lignende så er det jo sikkert kjempebra.

Ellers er det jo slik med alt tagen og en del annet for den saks skyld at det booster ikke siden din 100 rangeringer men joda det hjelper.

Men ettersom jeg har et par naboer som er fotografer og designere. La oss si at de vil ranke på et bestemt ord med et bilde. La oss kalle bildet for FOTO og det ligger på siden xxxxxx.com/foto navnet på bildet er da foto.jpg og alt= foto. Dersom jeg nå skal ranke på bildet er jeg da nødt til å linke til undersiden /foto eller skal jeg linke direkte til bildet? Linketeksten vil selvfølgelig være foto.

Er det andre ting som man skal ta hensyn til hvis man ønsker å ranke på et bilde?
 

picxx

Well-Known Member
Er det andre ting som man skal ta hensyn til hvis man ønsker å ranke på et bilde?

En title tag som: "om du skal fotografere i et fotogent miljø foreslår jeg alltid å fotografere med foto's fotokamera" gjør seg nok ;)

edit : foruten dette er bildesøket til google som mange andre søk.
Innlinker og trafikktall spiller også en rolle.
 
Topp