Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Help til "annonse rullerer" og annonseformater

tulling99

Medlem
Jeg har et nettsted. ca. 65' besøkende og 600' visninger per mnd. PR3. Tenkte å selge annonser selv i stedet for ubrukelige adsense. Alt er i html.

Noen som vet om et enkelt script som gjør at jeg kan rullere annonsene (slik at jeg kan ha eks 3 annonsører som rullerer på hver enkelt annonseplass)? Ettersom hver besøkende er på 10 sider hver så er det ingen vits at samme annonse vises 10 ganger til samme person.

Og en annen ting. Hvilke annonseformater er mest lettsolgt/vanlige. Jeg vet jo at 125x125, 468x60, 728x90 er vanlige. Hvilke andre? Det er en side på engelsk forresten.

Jeg kommer til å ha meget lave annonsesatser for å annonserer til å bli, så jeg slipper å kuke foran dataen mer enn nødvendig. Tenkte eks. 468x60 over the fold for $50/mnd (for 1/3 plass). Den får da ca. 200' visninger, altså CPM $0,25. Er ikke dette ganske lavt?
 

Ståle

Medlem
Jeg kommer til å ha meget lave annonsesatser for å annonserer til å bli, så jeg slipper å kuke foran dataen mer enn nødvendig. Tenkte eks. 468x60 over the fold for $50/mnd (for 1/3 plass). Den får da ca. 200' visninger, altså CPM $0,25. Er ikke dette ganske lavt?

Kommer helt ann på CTR og nisje. Men på generel basis så er det nok i nedre sikte ja. :)
 

tulling99

Medlem
Og vil openx og google ad manager vise vanlige urlen til annonsøren eller en lang url som går via programmet? Annonsører vil kanskje ha sin egen url i tilfelle dette er positivt for serp...
 
Topp