Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Helt fersk

Heisann!
My name is Alexander ;)

Har lenge tenkt over å starte min egen nettbutikk, og nå har tiden kommet for å gjøre det.
Siden jeg faktisk er helt fersk, må jeg spørre.. Hva begir jeg meg ut på?
Finnes det en type "beginners guide," en plass, som kan hjelpe meg i gang?
Føler det vanskeligste er å ta det første steget!


Takker og bukker for svar! Vil lære :)

Alexander
 

pleb

Medlem
Siden jeg faktisk er helt fersk, må jeg spørre.. Hva begir jeg meg ut på?

Mye arbeid. Mer enn du tror...

Det å sette opp en velfungerende nettbutikk med omsetning er ikke gjort på fire timer. Eller dager. Eller måneder for den saks skyld.

Men om du er fast bestemt på at det kommer til å gå i tillegg til å ha et ønske om å lykkes (og evnen til å jobbe knallhardt), så går sikkert dette bra. :)

(Selv har jeg aldri laget nettbutikk, men nettsider for å skaffe kunder til nettbutikker).

Velkommen hit! ;)
 

picxx

Well-Known Member
Velkommen hit Alexander.

I norge finnes det på titusenvis av nettbutikker. En del av disse er kun nettbasert uten et fysisk utsalgssted ogbare en brøkdel av disse igjen har en omsetning slik at en eller flere persjoner kan ha dette som levebrød. I rak motsetning til det de fleste tror er det også vanskeligere å brøyte veg for et nytt og "unikt" produkt i motsetning til varer som allerede er godt kjent for de fleste.

Har du produktutvalget klart ville jeg i første rekke forsøkt å solgt en del via andre kanaler, som div. rubrikknettsteder, qxl, finn og andre auksjonssteder før jeg hadde satt opp en nettbutikk, bare for å se om markedet var der for det eller de produkt jeg hadde bestemt meg for å selge.

Uansett, lykke til med nettbutikk :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Velkommen!

Det å sette opp, eller å få satt opp en nettbutikk trenger ikke være all verden - eller det kan være verdens største utfordring.


Den største utfordringen blir garantert å holde ut, ha tålmodighet, tåle motgang og ikke minst takle medgang.
 

Nutz

Med lem
Hilser pent på Aleksander også.. :)

Vil påstå at 80% av jobben er å lure inn potensielle kunder.. De siste 10% er å få dem til å stole på deg som leverandør.
Kan se ut som regnestykket mitt ikke går helt opp her, men det gjør det ikke alltid heller når man driver butikk.. :)
Lykke til.
 

Web2000

Medlem
Det er ikke nødvendigvis så mye arbeid som skal til. Jeg vil si at absolutt alle klarer å sette opp en nettbutikk i løpet av kort til uten de store anstrengelsene.
Det er heller ikke vanskelig å drive trafikk inn til siden. Bruk google adwords og du får en flying start.

Om nettbutikken din blir en suksess eller ikke kommer mer ann på om du har et unikt produkt eller har konkurransefortrinn ovenfor dine konkurrenter på eksisterende produkter og ikke minst om det er et marked for forretningsideen din.
Lykke til.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hei og velkommen.

En nettbutikk er en mulig salgskanal. Det finnes andre også, som du kanskje / kanskje ikke kunne benytte deg av. Nicheprodukter er fine fordi det er lite konkurranse-utsatt. Nicheprodukter er vanskelige fordi massen ikke kjenner til det.
I begge tilfeller er marketing avgjørende og jeg ville anbefale at du leser en god bok om marketing, slik at du har en forståelse av hva/hvordan du skal skille deg ut.
 
Topp