Kjapp og trygg hosting for Wordpress

HELT norsk Wordpress/Woocommerce?

Tiurfot

Member
Bruker -no språkfil og 90% i nettbutikken er vel ganske bra norsk, men her og der popper et opp engelske tekster - OG et par teite norske skrivefeil. Feks "BETLINGSMÅTE" (Riktignok i faktura fra plugin PDF Invoice/Packingslips...).

Det kan være feil språk i alt fra feilmeldinger, automatisk genererte eposter til små, automatisk beskjeder. Har lest gamle tråder om oversettelse, men jeg lurer på om det finnes noen enkel måte å gjøre denne jobben på, slik at det blir uten språkfeil?
Ser at noen bruker Poedit, men det føles ikke fristende å klå på disse filene uten å vite hva jeg driver med.

Noen som vet?
 

Tiurfot

Member
Hei og takk!
Leste litt om Localization tidligere også - men da må jeg vel legge opp til childtheme? (så langt har jeg ikke kommet enda).
 

erlsae

Medlem
Nei, det må du ikke. Den finner automatisk språkfilene som er i tema/pluginmappen. Hvis det ikke er laget en norsk språkfil, kopierer du eks: en_US.po og lager en ny fil med navn nb_NO.po.
 

Tiurfot

Member
OK jeg skal sette meg inn i dette. Linken din var nyttig, der var flere alternativer nevnt. Tusen takk for hjelpen.
 
Topp