Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Henvisningstrafikk Analytics - forandring?

zapotek

Medlem
Har jeg plutselig blitt blind på begge øynene, fått dobbeltsidig Alzheimerutbrudd, eller har Google gjort store endringer på brukergrensesnittet i Google Analytics siden igår?

Jeg finner ikke knappen for å vise henvisningstrafikk lenger. Kun trafikkkilder på "umiddelbar trafikk".

Flere som sliter med det samme?
 
A

aabbcc

Guest
Ja. La merke til det i dag tidlig jeg også. Nå som man omtrent ikke får søkestrenger lenger så er det kanskje greit for analytics å gjemme de litt bort..
 

zapotek

Medlem
Oppfølgjarspørgesmål:

Trafikk er jo nå delt inn i 4 kanaler: Organiske søk, direkte, henvisningstrafikk og sosialt.

Under "sosialt" vises bl.a. trafikk fra Facebook og Google+, men hva menes når det plutselig står "Wordpress" der? Er dette trafikk fra kommentarfelt, eller blogger på Wordpress.com eller er det noe annet?
 
A

aabbcc

Guest
Ser ut til å være blogger på wordpress.com. Men noen ganger kommer disse treffene inn som referanser ser jeg.

Jeg er ikke veldig fornøyd med "oppdateringene" i analytics i det siste. Jeg synes det blir vanskeligere å se hva som stammer fra hva. Men det er kanskje bare at det er nytt som forvirrer meg.
 

zapotek

Medlem
Nå må dere slappe av litt kjære G. Nye endringer på brukergrensesnittet igjen (siden igår)!
 

zapotek

Medlem
Oppfølgjarspørgesmål:

Trafikk er jo nå delt inn i 4 kanaler: Organiske søk, direkte, henvisningstrafikk og sosialt.

Under "sosialt" vises bl.a. trafikk fra Facebook og Google+, men hva menes når det plutselig står "Wordpress" der? Er dette trafikk fra kommentarfelt, eller blogger på Wordpress.com eller er det noe annet?

Bare for å quote meg selv. Ser også henvisningstrafikk fra "blogger.com" under "sosialt" nå.

Håpeløse greier egentlig, aner jo ikke hvilken blogg på blogspot denne trafikken kommer fra.
 
Topp