Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp - Google SERP Oktober oppdatering

oZone

Medlem
Hei
Er det noen andre som har opplevd at sidene har mistet serp rank i dag? I løpet av dagen har noe underlig hent og har ført til at de fleste av topp plasseringene mine nå er borte... Leste denne og fikk kalde føtter: Google SERPs Update For October 2008

Ja, sidene mine har aktivt brukt beskrivende inn linker noe som før ble tatt hensyn til. Nå er nok innholdet på siden blitt viktigere..

Noen andre opplevd dette?

PS: Siden min er en typisk katalog med ca 200 sider
 

zapotek

Medlem
Ja, skjedde med en av mine nyeste sider for ca en uke siden. Noen av sidene på domenet har begynt å rangere igjen nå, så jeg tror det er en midlertidig sak.
 

oZone

Medlem
SERP ok igjen...

I skrivende stund er jeg tilbake til vanlig posisjon ca 12 timer etter at all trafikk ble borte. Følger med videre for å se på andre tegn.. Var dette en tidlig varsel om at de oppdaterer datasentre med nye SERP-faktorer tro?

Jeg synes i hvert fall at dette var underlig. Det skjedde med mine to største siter.
 

Ståle

Medlem
Hmm, akkurat det samme skjedde med en side som jeg også har. (som jeg sjekket) har ligget på 4 plass de siste ukene, men i går falt jeg helt bort fra resultatene. I dag så er jeg tilbake, og faktisk opp til 3 plass. Litt skummelt var det, da det var primærsøkeordet for siden.
 

oZone

Medlem
Merkelig dette...Primærsøkordet mitt ogsp.. Det skjedde med to av sidene mine og kan derfor ikke bare være tilfeldig... Har tidligere opplevd jo-jo serp, men skyldtes at jeg hadde gjort noen feil på siden den gang. Den gangen var rangeringen min borte i flere dager for så å komme tilbake.. Nå skjedde det hele på noen timer uten å ha gjort noen endringer på lang tid i rammeverket.
 

webpiken

Medlem
Google hadde generelt hikke i går, med veldig mange rare søkeresultater, så det er ingenting du har gjort feil :)
 

oZone

Medlem
Det var godt å høre. Tror du dette rett og slett var en bug i ny release, eller en "early warning" på ny SERP alogritme? Vanskelig spørsmål, men kanskje mer en spekulasjon... Finnes det noe info om dette noe sted?
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg tror det var en test av noe slag. De har jo gjort lignende ting tidligere. Vi som har vært med en stund husker godt hvordan mye ble snudd på hodet med BigDaddy utrullingen tidlig i fjor. Denne ble senere moderert slik at den ikke hadde så katastrofal virkning som den hadde for mange.

Ingeniørene hos Google kan ikke forutse hvordan en utrulling vil slå ut i full skala. De tester mye internt før de ruller ut ny algoritme, men de har ikke sjangs til å klare å simulere hvordan det vil innvirke på den massive skalaen som indeksen har.

Det finnes forøvrig lite av reell info om de forskjellige utrullingene. Det er svært sjelden de ofisielt går ut med det ene eller andre. Bloggen til Matt Cutts er den plassen du mest sannsynlig vil finne noe rundt dette - om de sier noe i det hele tatt. Ellers er det spekulasjoner som det vi driver på med her nå som er eneste informasjon som er å finne. Det finnes mange plasser på nettet hvor det spekuleres. Det er bare å ta en runde på de store webmaster-forumene rundt omkring så har du timesvis med lesning foran deg.
 
Sist redigert:
Topp