Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp hvem kan en benytte til korttransaksjoner.

Jackman

Medlem
Hei jeg ser etter en sammarbeidspartner/leerandør som tilbyr kortbetalinger (EMV). Produktet skal selges i dollar og jeg mener selv at jeg ikke trenger noen norks aktør da jeg tror at jeg kan få gode tjenester utenlands som trolig koster mye mindre.
Det er naturligvis viktig med en seriøs aktør men som samtidig ikke koster skjorta.

Noen anbefalinger?
 

picxx

Well-Known Member
Har du sett på paypal?
 

Jackman

Medlem
Tror ikke paypal er et alternativ.

Etter å startet å lese skremsels sider om hvordan Paypal stopper penger og hindrer folk i å få ut pengene sine virker det relativt risikabelt.

Jeg mener med stor grad av sikkerhet at det vil være mest behov for EMV kort , paypal kan naturligvis være et ok ekstra betalingsløsning for kundene.
Jeg går i første omgang heller på litt "høye" gebyr eller prosenter pr betaling og så kan jeg senere når jeg er multimillionær bytte til høyere fastekostnader og mindre or transaksjoner..

Jeg tittet litt på den e-junkie.com og det virket litt spennende men jeg vet jo ikke noe om dem.. egentlig ikke om noen andre heller :eek:
 

picxx

Well-Known Member
Jeg mener med stor grad av sikkerhet at det vil være mest behov for EMV kort ,

Hva spiller det for rolle for deg om det er et EMV kort (smart card) eller ikke alle den tid du skal ha betaling online, eller vil du kreve at dine kjøpere skal betale i en offline terminal?
 

Jackman

Medlem
Naturligvis har du rett..

Jeg mener at jeg trenger mulighet til å ta imot Mastercard, American Express, Visa og lignende kort ikke bare Paypal.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg mener at jeg trenger mulighet til å ta imot Mastercard, American Express, Visa og lignende kort ikke bare Paypal.

Paypal har støtte for alle de du nevnte.
Paypal er bare en tjeneste, ikke en betalingstilbyder som sådan (som f.eks visa, mastercard eller AE).
Det finnes også flere slike tilbydere, og om du vil gå direkte via visa eller mastercard ligger det en god del mere jobbing i det enn om du heller bruker en slik tjeneste.

Ikke for å være frekk, men har du handlet noe særlig på nett før, og hvor lenge har du hatt internett?
 

Jackman

Medlem
Ja du er frekk.

Selv om jeg roter med et begrep som EMV og ikke viste at PayPal støttet Visa Matercards etc. betyr ikke dette at du kan være frekk.

Som jeg nevnte i starten av tråden har jeg lest mye negatit om Paypal selv om en naturligvis ikke skal ta alt for sant som er skrevet på nettet.

Hvis noen andre har erfaring med noen andre tilbydere enn PayPal hadde det vært supert.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
negativt om paypal ?

Jeg bruker paypal til alt jeg handler på nettet egentlig, og skulle ønske flere norske nettbutikker hadde paypal alternativ;)

Alt for få bruker det, men paypal er rett og slett genialt :D


Evt så prøvte vell google å slå paypal med sin checkout tjeneste, vet ikke om det er det du leter etter men url er hvertfall http://checkout.google.com

Så er spm om du vil stole på "store slemme" google, eller ebay (som eier paypal, og også skype) ? :p
 

picxx

Well-Known Member
Selv om jeg roter med et begrep som EMV og ikke viste at PayPal støttet Visa Matercards etc. betyr ikke dette at du kan være frekk.

Som jeg skrev så var det ikke for å være frekk, men et legetimt spørsmål for å avgjøre dine kunnskaper når det gjelder handel over nett.
Det fines en drøss med tjenester som paypal.
Noen av de mest populære er vel:
2Checkout.com - Merchant Account / Credit Card Processing Alternative
Merchant account alternative: CCNow
https://www.ikobo.com/
Moneybookers - Send and receive money – Online payments – Money transfers
http://epassporte.com
 

Jackman

Medlem
Jeg har vært innom PayPal

Hei jeg har vært innom PayPal for et par år siden og hadde egentlig ikke noe negative erfaringer, men så ser en sider som nopaypal og diverse andre obskjøne ord brukt i tilknytning til PayPal.

Men hvis jeg forstår dere riktig(har sjekket litt på forumet også) ser ikke ut til at det er noe spesielt negativt.

Har noen her hatt problemer med å få utbetalt penger osv som de har hatt krav på?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
jeg får betalinger fra TLA gjennom paypal, og det blir betalt ut hver mnd, aldri hatt noen problemer der.
 
Topp