Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp med apps til en ny musikkblogg

Altberger

Medlem
Heisan...

Kan noen her hjelpe med hvordan jeg setter inn apps på min nye blogg (WP) ?
Ikke får jeg lagt til deli, digg, osv... Ser jo andre blogger har mange kule duppeditter.

Er helt ny på dette med bloggs.
Hvem kan apps til wp bloggs?
Og må jeg virkelig betale WP masse spenn for å embedde videor?
(virker jo nesten som om blogger.com er bedre en WP i og med mange andre siter har moduler for embedding direkte til blogger.com og ikke til WP)

Bloggen er her;'

Promote Your Music


Noen ideer til innhold kanskje på musikkbloggen? (har kun holdt på i 1 dag sjø så det er fortsatt på idestadiet)
Om du selv lager musikk kan du sende meg en bio + lydspor :)
 
Sist redigert:

onlyme

New Member
Nei du må ikke betale for å embedde videoer eller annet innhold, men av og til må du tilpasse koden så du får den inn. Klarer du det ikke kan du legge innholdet på en egen side utenom bloggen, og legge den inn i WP med iframe
 

Altberger

Medlem
Sikker på at du ikke må betale?

Kopi;
About the Space Upgrade.

What is the Space Upgrade?

Free WordPress.com blogs come with 3000 megabytes of space for storing uploaded files and images.

The Space Upgrade gives you an additional 5, 15, or 25 Gigabytes of storage space, and allows you to upload music and video files in addition to images. You cannot upload music and video files without the space upgrade.

Source.

(mulig jeg bruker feil faguttrykk her for jeg forstår ikke hva jeg gjør selv engang :eek: ) ...eller, jeg forstår hva jeg gjør men vet ikke hva det heter...


Nei du må ikke betale for å embedde videoer eller annet innhold, men av og til må du tilpasse koden så du får den inn. Klarer du det ikke kan du legge innholdet på en egen side utenom bloggen, og legge den inn i WP med iframe
 

Altberger

Medlem
Promote Music

Stort? skal jo selvsagt bli størst i verden! :D

Ser bare at wp ranker helt sykt bra i Google....
Samt at jeg mener å kan dra mange besøkende med gode tags.

Derfor blogg på denne og ikke eget domene. Er nok litt for å lære selv også dette...



En liten digresjon. Hvis dette blir stort, hvorfor ikke ha eget domene?

Wordpress er supert. Les og lær om wordpress plugins så forstår du mere om hva du kan gjøre.
 
Sist redigert av en moderator:

Altberger

Medlem
Bra tips!

Takk for svar!
Skjønner sikkert mange her på forumet synes jeg spør stupid nå, teknikk er ikke mitt område akkurat. Men dette forumet er min beste læremester :)

Jeg så ett eller annet under wp dashboard ang download av XML-fil for eksportering til blogger og diverse. Er det noe slikt du mener? (fant ikke igjen lenken desverre)
Jeg må vel kjøpe rettighet av wp ved den løsningen du foreslår. Aner du (noen) prisen?
Vil jeg i så fall få samme brukergrensesnitt, gadgets og widgets, apps, etc som er integrert wp? (Jeg liker måten jeg administer innholdet på)
Hva må jeg trinnvis gjøre for å følge ditt tips? Vet noen om en online guide? (Jeg vil seff ha egen CSS så templates er unødvendig ved en slik løsning)

Eller; hva med denne? Custom CSS WordPress.com

Jeg tenker gjerne langsiktig i alt jeg gjør og ønsker seff mange brukere fra hele verden for å bli attraktiv ovenfor annonsører på Promote Music. Kan WP blande seg opp i evt inntjening om alt innhold ligger på .wordpress.com?

Føler jeg står ved et viktig veivalg her nå... eie eller leie :confused:

og siden denne tråden ligger under Kjøp / Salg, samt jeg ikke kan dette noe særlig... kan betale jeg.
(Men jeg pruter også - spør sKrud :) )

WP ranker bra fordi det er wordpress scriptet. Ikke fordi det ligger på wordpress.com. Du kan kjøre WP på eget domene med egen host. Det blir ikke dyrere enn den største Space Upgrade pakka.
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Jeg synes også du bør gjøre det på eget domene og ikke under wordpress-sida.

Du kjøper eget domene, f.eks. Promotemusic.no (vet ikke om det er ledig), deretter laster du ned WP som er gratis, deretter installerer og koser deg.

På den ordentlige siden til wordpress kan du laste det ned gratis, se nederst til høyre (It’s Easy As…), så ser du hvordan du gjør det. Hvis du skulle trenge hjelp med dette, send meg en PM. :)

Mer fleksibelt å ha på eget domene, da du kan legge til enten plugins eller noe som du ikke kan under wordpress.com (har ikke testet wordpress.com bare eget domene), men noe i den dur.
 

Altberger

Medlem
Da blir det best å eie

Kjøpte meg promotemusic.org nå og skal se om jeg får lasta ned wp - takk mattis!
Får jeg med innholdet også? XML-fil?

Gratis serverplass sier du?
Kjære brukernavn... I tillegg til lenke kan du også få stå som contributer ;)
Men er den rask/treg ? Det blir en del nedlasting av audiofiler og sikkert noen korte videoer også. Ikke "bare bare" det vet du.....
Hva tror du om det da?


Tenkte å finne meg en passende template her;
Solucija − Free CSS Templates
 

Tonny Kluften

Administrator
Ahh, du skal selvfølgelig hoste all audio video selv. Hvorfor tenkte jeg ikke på det når jeg akkurat hadde lest det :rolleyes:
Ok, da tror jeg at det kan bli drøyt å hoste deg gratis. Da anbefaler jeg hostgators baby pakke, kr 70 pr mnd. Sjekk hostgator.com/shared.shtml. Noe billigere og mere stabilt får du ikke. Perfekt til ditt bruk.
 
Sist redigert:
Topp