Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp meg å velge domene. Kopperogkrus.no eller Kopperkrus.no

Hei,

Skal lage en nettbutikk med kopper og krus og trenger DIN hjelp til å velge domenenavn:

Valget står mellom:
1. kopperogkrus.no
2. kopperkrus.no

Ønsker en god vurdering - ikke bare valg 1 eller 2.

PS! Alle som svarer (dvs. de 50 første - vil ikke gå på en Hellas blemme...) kan vinne en bil.
Dvs. du får tilsendt et flaxlodd der du kan vinne en bil (ev. penger).

Bare send en PM med navn, adresse så sender jeg loddet til deg i posten.

Supert! Da venter jeg på dine supre tips!
 
Sist redigert:
Sitter å tenker på akkurat det samme nå når det gjelder et domene om jeg burde gå for med eller uten og.

Og har kommet frem til å jeg kommer til å kjøpe begge domene og peke domenet uten og til det med og via 301. Grunnen til at jeg kommer til å velge med og er fordi dette høres mer naturlig ut. Det ser heller ikke ut til at det er noe stort problem for google at det er med og i domenenavnet. Det eneste minuset er at adressen alltid vil være 2 bokstaver lengre enn det korteste alternativet.

Jeg kjenner heller ikke til så veldig med sider som har brukt "og" tidligere i domenenavnet sitt og har ikke gjort noen dype tester av dette. Så kan dessverre ikke si noe sikkert om hvordan dette vil kunne påvirke søkeresultatet. Derimot vet jeg personlig at jeg føler det er mer naturlig med en adresse som er kopperogkrus enn kopperkrus, og føler at det er bedre og derfor bruke "og".
 
Jeg kjenner heller ikke til så veldig med sider som har brukt "og" tidligere i domenenavnet sitt og har ikke gjort noen dype tester av dette. Så kan dessverre ikke si noe sikkert om hvordan dette vil kunne påvirke søkeresultatet. Derimot vet jeg personlig at jeg føler det er mer naturlig med en adresse som er kopperogkrus enn kopperkrus, og føler at det er bedre og derfor bruke "og".

Flott, har kjøpt begge naturligvis. Tror kanskje "og" slår ut positivt på Google søk? Aner ikke, men kanskje noen som kan "synse" om dette? Og sender du meg en PM (abroke) så sender jeg deg et "vinnerlodd" i posten :)
 
A

aabbcc

Guest
Ville gått for kopperogkrus.no. Synes rett og slett det høres bedre ut, og dermed bør det være lettere å huske.

Tror ikke det spiller noen rolle for SEO hvem av dem du velger, og 2 bokstaver fra eller til i denne sammenhengen høres ikke så viktig ut. Kopperogkrus.no høres lettere ut å markedsføre rett og slett.
 
En effekt av dette som jeg nevnte er at adressen blir lengre til å begynne med og man bør som en hovedregel prøve å holde url-adressen så kort som mulig.
 
Ville gått for kopperogkrus.no. Synes rett og slett det høres bedre ut, og dermed bør det være lettere å huske.

Tror ikke det spiller noen rolle for SEO hvem av dem du velger, og 2 bokstaver fra eller til i denne sammenhengen høres ikke så viktig ut. Kopperogkrus.no høres lettere ut å markedsføre rett og slett.

Tror nok du har rett. "Kopper og krus" er jo et vanlig uttryk som er enkelt å forstå.

En effekt av dette som jeg nevnte er at adressen blir lengre til å begynne med og man bør som en hovedregel prøve å holde url-adressen så kort som mulig.

Enig, jo kortere jo bedre naturligvis. Tror jeg har lest at Google fjerner støtteordet "og" i domenet ved søk? Dvs. at de leser kopperogkrus som "KOPPER OG KRUS" uansett..?
 
ja, google leser deler av domenet ditt i forhold til hva folk søker på. Så la si at noen søker på "rogkrus" vil google ta dette ut av domenet ditt og markere dette som riktig søkefrase.
 

Ole Avranden

utvandret
"Kopper og krus"! Det er et begrep som klinger bra som alle kjenner til.
"Kopper krus" derimot er unaturlig og stakkato.

For SEO'en sin del er det likegyldig om du velger det ene eller det andre.
 

TMM

Medlem
Enig med abroke og øvrige; kopperogkrus.no har en naturlig klang i motsetning til alternativet.

Kopperkrus.no kan muligens også gi assosiasjoner til krus laget av kobber (kopper er en alternativ staveform). Antagelig et lite tidsriktig produkt..
 
Topp