Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp - Opplasting av flere bilder samtidig

Jazz

Medlem
Jeg prøver å lage en scriot som skal la brukeren laste opp flere bilder samtidig. Jeg har leta litt rundt men fant ingenting utenom mange som mente at dette kun var mulig med java og ikke php. Noen som har noe tipsom hvordan dette kan gjøres?
 

Nutz

Med lem
Det er mulig, og det ligger noen eksempler ute.

Google "multiple upload php" vil gi deg endel treff på hvordan du kan løse dette.

Men, det en bruker forventer nå for tiden er en "Progress-bar" der man ser hvor langt man er i opplastingsprosessen, og da må man "minst" innom Ajax.. Flash er også en normal kandidat.

Husk når du tar i bruk slike "utdaterte" konsepter at de sjeldent har fokus på sikkerhet.
 

Jazz

Medlem
Det er mulig, og det ligger noen eksempler ute.

Google "multiple upload php" vil gi deg endel treff på hvordan du kan løse dette.

Men, det en bruker forventer nå for tiden er en "Progress-bar" der man ser hvor langt man er i opplastingsprosessen, og da må man "minst" innom Ajax.. Flash er også en normal kandidat.

Husk når du tar i bruk slike "utdaterte" konsepter at de sjeldent har fokus på sikkerhet.

Jeg har også sett litt på dette før, men det jeg finner er at man bruker flere input felter og bruker en array, og deretter while loop for å laste opp bildene. Det jeg vil lage er en input felt, der brukeren kan trykke på CTRL og velge flere bilde og klikke ok...

For progressbaren tenkte jeg å bruke jquery eller noe sånt...

tusen takk for svaret..
 

Jazz

Medlem
Jeg klarer ikke å finne flashupload, men har sett på swfupload. Det ser ut til å fungere, men jeg finner ingen dokumentasjon på hvordan den skal settes opp, konfigueres og brukes.. er det noen som kan det? Altså hvordan kobler jeg den til PHP?
 
Topp