Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp til beslutningsproblem

duppsko

Medlem
Ingen moralpreik. Det er ikke det det handler om. Trenger hjelp til en problemstilling som gjerne retter seg mot studenter. Feks:

Sekk vs væske
osv.

Forjeårets mappeoppgave omhandlet Gorupon.
Håper noen kan hjelpe litt til

Oppgavetekst:
I denne oppgaven skal du foreta en segmenteringsanalyse hvor du skal identifisere kundesegmenter. I kurset markedsføring lærte dere at kundesegmentering innebærer at grupper av kunder reagerer ulike på like markedsstimuli. Mange bedrifter er ikke bevisst på hvordan kundene deres oppfører seg ulikt, mens andre bedrifter er meget flinke. Uansett kan vi lære av hvordan kundene deres oppfører seg! Det finnes derfor ikke bra/dårlige produkter/merker til denne oppgaven. Alt er relevant! Du kan derfor selv velge hvilket produkt, merke, bedrift, eller tjeneste du tar utgangspunkt i, men det er et krav at oppgaven tar utgangspunkt i forbrukervaremarkedet (ikke bedriftsvaremarkedet). Det er viktig å lese oppgaveteksten nøye! Mappeoppgaven skal inneholde følgende deler:

Del 1: Introduksjon og oppsett av studien
Introduksjon til tema
o Presentere det produktet/merket du/dere har valgt å kjøre en
segmenteringsanalyse for (maks 200 ord)
o Ta gjerne en gjennomgang av sekundærdata for å redegjøre for situasjonen til
deres produkt/merke
Lag beslutningsproblem, analyseformål og undersøkelsesspørsmål Redegjør for design og den planlagte forskningsprosessen
 
Topp