Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp...!

MonicaJohansen

New Member
Hei.

Sliter litt her nå alts... Har klart å rote til en kode og klarer ikke å finne ut hva jeg gjør galt... :-(

Skal ha en "meld deg på vårt nyhetsbrev-boks" men klarer ikke å få den til å virke... Tror jeg kan ha uteglemt noe... Se her:

<h2></h2>

<div id="sidebar"><br>
Meld deg på vårt nyhetsbrev
<br>&nbsp;<br>
E-postadresse:&nbsp;
<input type="text" name="epost" value=" "size="17">
<input type="submit" name="send" value="Send" />
</FORM>


</div>


Noen som kan hjelpe..? Pretty pretty pleeeease!!!

Hilsen en fortvila fotokunstner :-(
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Her er det nok altfor lite informasjon til at noen kan gi deg et endelig svar på hva du må gjøre for å fikse den.

Det som er galt her er jo da altså at du ikke åpner selve formen. Dvs, du har en </form> men du mangler en <form action="hva-skal-skje-når-man-klikker-send"> Koden skal altså være noe slikt som dette:

<h2></h2>

<div id="sidebar"><br>
Meld deg på vårt nyhetsbrev
<br>&nbsp;<br>
E-postadresse:&nbsp;
<form action="???">
<input type="text" name="epost" value=" "size="17">
<input type="submit" name="send" value="Send" />
</FORM>


</div>

Hva som da skal stå der hvor jeg har satt inn "???" kan jeg ikke svare på, men det er da altså det du skriver her som skal skje når brukeren klikker på "send."
 

MonicaJohansen

New Member
Ok... Jeg er jo egentlig totalt grønn på dette... huff og huff... Virka jo før i dag, men har nok klart å slette et helt felt jeg da... Og jeg som nettopp hadde fått det ordnet... Skikkelig oppgitt her :-(

Skal altså:
trykke send og videresendes til ny side som heter "takk". Når dette er gjort skal jeg motta en mail med mailadressen de har skrevet inn.

Kan det være noe slik...?

<FORM method="post" action="http://www.monicajohansen.com/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="min mail adresse her ">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emnetekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.monicajohansen.com/takk.html">

Eller er jeg helt på jordet...?
 
Topp