Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjertesukk om kunder

Biter du alltid i det sure eplet ovenfor kunde?

  • Ja, selvfølgelig

    Stemmer: 1 12,5%
  • Ja, vi har ikke annet valg

    Stemmer: 1 12,5%
  • Nei, kunde har ikke alltid rett

    Stemmer: 6 75,0%

  • Totalt antall stemmer
    8

Sherpings

Member
Heisann,
Blir til tider så eitrende forbannet/frustrert over enkelte kunder. Selger mye via vår nettbutikk og gjør vårt beste for å gi kundene en positiv opplevelse og strekke oss langt i reklamasjonssaker. Av og til koker det dog bare over når kunde kommer med klart urimelige "krav" eller forventninger. Hvordan kan kunde forvente at jeg husker hva jeg snakket med han på telefon for over 2 år siden (ja, virkleig to år)? Da han vistnok fremsatte en reklamasjon og lovet å sende varen tilbake, noe han ikke har gjort før nå? Pr. telefon lovet jeg vist å gi han pengene tilbake og vel så det. Varen er trolig er kjøpt for 6-7 år siden og vi ikke er i stand til å finne feil på den returnerte varen?

Vi kommer nok til å bite i det sure eplet igjen og gi kundene ny vare eller pengene tilbake og smile hyggelig til han, da vi i dagens samfunn som butikk ikke har annet valg. Utrolig frustrerende. Noen tusenlapper i verdi er det også snakk om.

Hva gjør dere for å blåse ut i slike situasjoner? Ergrer meg hinsides og sliter med å holde masken ovenfor kunde. Trenger gode råd :)
 

Beergear.no

Medlem
Da må du ha vært ekstremt heldig Tonny.

Kan nevne noen eksempler jeg kommer på i farta.

Kunder som påstår de har sendt varer i retur som aldri kommer, og allikevel mener de skal ha tilbake pengene.

En kunde som påstod at en hundeseng var revnet. Skulle ha ny i en annen størrelse. Her luktet vi ugler i mosen og dro en bløff. Vi sa at vi hadde kamera ved pakkedisken og ikke kunne se noe der. ( så jo ingenting når vi pakket den) Da truet hun først med å anmelde oss for å overvåke ansatte. For så å si st hun hadde sett feil. Sengen kom i retur. Like hel og fin som da vi sendte den. Hun fikk pengene tilbake og beskjed om at hun ikke var ønsket som kunde hos oss. Hun var tydeligvis villig til å skjære hull i en hundeseng til over 1000 kr for å slippe å dekke retur porto ved bytte til annen størrelse fordi HUN hadde målt feil

Kunder som truer med forbrukerådet for å slippe å dekke retur porto ved bruk av angrerett.
Kunder som lyver om når de har hentet ut pakken for å drøye ut angrerett. De tenker ikke på at vi kan spore pakkene og sjekke.
Kunder som ikke henter ut pakker og nekter for å ha fått pakkesporing på e-post, og heller ikke sms fra posten når pakken ankom hentested.
Kunder som sender varer i retur og sier det er feil på dem selv om det ikke er det.
Kunder som ødelegger varer og sier de var sånn når de fikk dem, for å få fri retur ved "angrerett"
Var det jeg kom på i farten.

Når det er sagt, de aller aller fleste oppfører seg eksemplarisk!
Men det er jo de umulige man bruker energi på og husker dessverre.

Før var vi ofte snille, men har kommet frem til at det eneste riktige er å være ekstremt firkantet i forhold til loven. Både på godt og vondt!
 
Topp