Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Holde kunden på siden

hvoslef

Student
Hei.

Jeg driver en nettbutikk og sliter med for mange klikk på AdWords, men for lite salg. Det virker som trenden er å trykke på annonsen, se førstesiden, for deretter å lukke vinduet.

Det jeg ønsker er jo å få kunden til bestillingssiden, men dette er ikke veldig enkelt. Det jeg trenger hjelp til er hva jeg kan gjøre for å få flere salg. Kan det være å lage en landing page, er siden min for avansert eller er gulfargen på siden skremmende stygg?

Nettbutikken selger kun en bestemt promillemåler, markedsfører seg på søkeord hvor kunden i utgangspunktet er i kjøpsmodus og jeg annonserer på Facebook.

Link til nettbutikk: Trykk her

Kom med din mening.
 

spikre

peterhamre.no
Hva koster promillemåleren? Prisen fremkommer ikke for brukeren....

Gjør det helt klar:
- Hva koster 1stk ferdig levert, hvordan/hvor bestiller jeg, hvor lang er leveringstiden og hvordan betaler jeg.

(Jeg ser at prisen står i nedtrekksmenyen på bestillingssiden - hvor man velger antall - men det er nok fordi jeg har erfaring med dårlig strukturerte nettsider som liker å holde viktig informasjon skjult....)

Bestill billig promillemåler står det tydelig "start på nytt" i rødt. Den tar mer oppmerksomhet enn "bestill". Det er en merkelig teori du har. Akkurat som om du tror START PÅ NYTT er viktigere enn BESTILL. Hvorfor ikke bare lage en lite tekst under skjemaet med "Reset skjema" e.l.

Vilkårne bør være korte og klare. Eksempel:
"Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. "
Dette er jo helt .... ja.. Dere leverer i Norge altså.
Forslag: "Vi leverer i hele landet" gjør jobben...

Eller hva med
"Du har etter forbrukerkjøpsloven angrerett i 14 dager,"
Dette er jo helt .... ja.. Angrerett altså.
Forslag: "Du har 14 dager ubetinget angrerett".
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Prisen fremkommer da tydelig på første slide?
Ikke på min maskin...

0731mcu7dd
(Kjøp billig promillemåler | Awesome Screenshot)
 

hvoslef

Student
Takk for kjappe svar.

Har endret det meste nå, så kom gjerne med innspill har jeg glemt noe, eller dere har flere flotte tiltak å anbefale ;-)
 

Tenshi

Medlem
Handler litt om hvor du "fører" kunden. Er veldig lett å klikke på "Bestill her nå" og vil da forvente å komme rett til en "handlekurv" av ett slag. Men når jeg klikker, kommer jeg til "Kundefordeler" og "Hvordan måleren fungerer".

Logisk for meg er at når noen klikker "bestill nå" så skal de komme til en side hvor de kan skrive inn personalia, adressen de vil ha produktet sendt til og betaling, ikke til enda mer info.

Husk, jo færre steg det er mellom "interesse" til "fullføring av salg", jo større sjanse er det for å øke konverteringen.

Lykke til
 

timepoint

Medlem
Tips til Adwords annonser

Se om dette kan fungere.

Lag en egen annonsegruppe, og ta med ordene, promillemåler, alkotest, og andre ord du vet drar inn riktige folk.

Lag en annonse ala dette:

Kjøp promillemåler her
Kun kr 299,- Vi sender
faktura. Passer i hanskerommet.
Billig promillemåler

Men send de besøkende rett hit: Bestill billig promillemåler

Det er "straight to the point".
Annonsen forteller tydelig at det er snakk om bestilling, prisen er bra, betalingen er fleksibel, og den passer i hanskerommet..

Og syntes du klikkene fra søk blir for dyre, sett oss opp en annonse for Google Display, og sett inn ord som promille og bil i broad. Da vil du få mye visninger og klikk.

Har du testet Remarkting i Google?
Lag en interesseliste og sett inn scripet på din egen nettside. Når 100 brukere har fått din Coockie, kan du begynne å vise tidligere besøkende bannere for promillemåleren. Mange annonsører har fått gode resultater av dette. Da du minner den potensiell kunden om produktet ditt i mange uker fremover..
 

zapotek

Medlem
Se om dette kan fungere.

Lag en egen annonsegruppe, og ta med ordene, promillemåler, alkotest, og andre ord du vet drar inn riktige folk.

Lag en annonse ala dette:

Kjøp promillemåler her
Kun kr 299,- Vi sender
faktura. Passer i hanskerommet.
Billig promillemåler

Men send de besøkende rett hit: Bestill billig promillemåler

Det er "straight to the point".
Annonsen forteller tydelig at det er snakk om bestilling, prisen er bra, betalingen er fleksibel, og den passer i hanskerommet..

Og syntes du klikkene fra søk blir for dyre, sett oss opp en annonse for Google Display, og sett inn ord som promille og bil i broad. Da vil du få mye visninger og klikk.

Har du testet Remarkting i Google?
Lag en interesseliste og sett inn scripet på din egen nettside. Når 100 brukere har fått din Coockie, kan du begynne å vise tidligere besøkende bannere for promillemåleren. Mange annonsører har fått gode resultater av dette. Da du minner den potensiell kunden om produktet ditt i mange uker fremover..

Hør hør!
 

hvoslef

Student
Se om dette kan fungere.

Lag en egen annonsegruppe, og ta med ordene, promillemåler, alkotest, og andre ord du vet drar inn riktige folk.

Lag en annonse ala dette:

Kjøp promillemåler her
Kun kr 299,- Vi sender
faktura. Passer i hanskerommet.
Billig promillemåler

Men send de besøkende rett hit: Bestill billig promillemåler

Det er "straight to the point".
Annonsen forteller tydelig at det er snakk om bestilling, prisen er bra, betalingen er fleksibel, og den passer i hanskerommet..

Og syntes du klikkene fra søk blir for dyre, sett oss opp en annonse for Google Display, og sett inn ord som promille og bil i broad. Da vil du få mye visninger og klikk.

Har du testet Remarkting i Google?
Lag en interesseliste og sett inn scripet på din egen nettside. Når 100 brukere har fått din Coockie, kan du begynne å vise tidligere besøkende bannere for promillemåleren. Mange annonsører har fått gode resultater av dette. Da du minner den potensiell kunden om produktet ditt i mange uker fremover..

Da har jeg lagt inn Google Remarketing. Takk for gode råd.
 
Topp