Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hoste en live-sending på nett

tom3008

Medlem
Hei:)
Jeg sitter nå og ser på hurtigrute-dramaet live på vgtv (VGTV)
Hvordan får man til en løsning der man streamer video live? Tenker da på en løsning man hoster helt selv, og ikke noe ustream.com...


Vet noen her det? :)
Finnes det kanskje noen løsninger for Wordpress eller Joomla? ;)



Mvh Tom
 

xdex

Medlem
Dette er "umulig", du trenger programvare for å vise noe live. Medmindre du vil utvikle egen flash-løsning og sette opp en server og sende lyd/video. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan ta i bruk Justin.tv, livestream eller ustream, man vil aldri kunne lage noe bedre selv. Med mindre man har noen hundre tusner å satse på å leie inn nødvendig arbeidskraft.

Du spør etter en løsning til Wordpress og Joomla, og ja, svaret har du allerede fått :)
 
Sist redigert:

tom3008

Medlem
Dette er "umulig", du trenger programvare for å vise noe live. Medmindre du vil utvikle egen flash-løsning og sette opp en server og sende lyd/video. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan ta i bruk Justin.tv, livestream eller ustream, man vil aldri kunne lage noe bedre selv. Med mindre man har noen hundre tusner å satse på å leie inn nødvendig arbeidskraft.

Du spør etter en løsning til Wordpress og Joomla, og ja, svaret har du allerede fått :)
Hvilke programmer da? :) Jeg klarer meg med programmer;)

Vil ha noe eget. Og ikke Justin.tv...
 

xdex

Medlem
Skjønner ingenting, du vil ha noe eget men du spør etter programmer? Procaster er Livestream (samme greia som ustream) og de bruker ett eget program på samme måte som Justin gjør, og Procaster er og bli det dårligste valget man finner pr i dag (enorm CPU sluker for ingen nytte)

Ønsker du å sende noe live ved procaster så er dette mulig, men dette krever også at du har maskin til å virkelig levere. Men igjen, dette er langt i fra noe eget.

Så jeg vet ikke, mulig du må definere spørsmålet ditt bedre. VG bruker Aptoma AS - Solution provider for the new media som også er en "ferdig" løsning. Men dersom du skal holde deg unna alt jeg nevnte, lykke til.
 

tom3008

Medlem
Holder meg ikke unna alt, kun disse websidene Ustram, etc. På nettsiden vil jeg at det skal se eget ut, om du skjønner. Aptoma så ut som det jeg ville ha, men finnes det noe likt gratisalternativ?
 

xdex

Medlem
Jeg tviler på det finnes gratis alternativer som gjør det du ønsker her (kan godt hende jeg tar feil) men folk liker ustream/justin fordi dem leverer kvalitet når det kommer til båndbredde og servere, du kan jo se litt på betalingløsningene de har, eller er det en spesiell grunn for at du absolutt ikke ville bruke de største aktørene?
 
Topp