Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hosting av forum

wharang

Medlem
Usikker på om dette ble korrekt plassering!

Jeg lurer på om noen kan anbefale plasser og hoste Vbulletin eller IPBoard forum på ?
Helst norsk host med bra support og oppetid...
 

wharang

Medlem
Hvilke type erfaringer ser du etter?

Beklager, dårlig spesifisert av meg..

Gjerne litt om:
- Hva trenger en av server for og drive et relativt stort forum (i norsk sammenheng).
- er det nødvendig og ha serverne stående i Norge?
- Hva gjør dere med serveroppsett i forhold til og få maks oppetid (raid, speling av servere m.m.) hvilket nivå er det fornuftig og legge seg på ?
- og selvfølgelig, hvilken host er best :) (umulig og svare på, men tar gjerne imot flere tips)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hva er relativt stort?

Jeg har vanlig webhotell fra Domeneshop og har ca 500 besøk hver dag på mitt forum. Har ingen problemer med hastighet og stabilitet her.

Har vanskelig for å tro at du vil trenger noe mer enn dette på en stund. Det tar sin tid å få mye trafikk på et forum.
 

wharang

Medlem
Hva er relativt stort?

Jeg har vanlig webhotell fra Domeneshop og har ca 500 besøk hver dag på mitt forum. Har ingen problemer med hastighet og stabilitet her.

Har vanskelig for å tro at du vil trenger noe mer enn dette på en stund. Det tar sin tid å få mye trafikk på et forum.

Jeg kan jo gå ut ifra et tall på 2000 unike brukere hver dag for og ha noe og gå utifra.
 

Nutz

Med lem
Selv unike brukere per dag er veldig misvisende.
Er kulturen som et gammeldags "chatte-forum" der de er veldig aktive, ofte buker "Vis nye Innlegg" etc, så kan man fort komme til å tråkke over en grense for hva man får lov til, eller hva serveren klarer på en delt server.
Er ikke trafikkmengden som er det avgjørende, men de begrensningene som blir satt på bruk av MySql-tjeneren.
 
Topp