Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hosting for wordpress

A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg tenkte jeg skulle sette opp en ny side og bruke wordpress.

Hvem bør jeg velge for hosting av denne siden? Jeg har skjønt det slik at det finnes ferdig oppsatte script for å installere wordpress og kanskje også moduler/themes til wordpress på en del hostingselskaper, hvor bra funker det?

Jeg bruker webhost1 et par steder og der ser jeg det er noe som heter Softaculous og fantasitco - er det noen som har noen erfaring med de?

(Det jeg skal sette opp er en nettside for noen som leier ut en leilighet - hvis noen har noen forslag til themes, ferdige oppsett, calender, galleri-funksjoner el. så tar jeg imot det også.)

AABBCC
 

Travellingman

Nettgrunder
Finnes mange bra hosting selskap, Host1 om du vil ha norsk eller Hostgator om du vil ha billig og bra utenlandsk.

Fantastico gjør att du lett kan installere WordPress, begge de nevnte selskap over her har det i sitt kontrollpanel.
 

xdex

Medlem
Tenkte jeg skulle nevne PROISP (proisp.no), som også har alt du trenger (inludert one click install) og her får du også muligheten til å velge hvor serveren din skal stå (Norge, Danmark, USA) hvis jeg ikke husker helt feil, Norge og USA er i hvert fall på listen :)
 
A

aabbcc

Guest
Takk for gode svar. Tror jeg prøver proisp, ser at flere anbefaler dem her og der.

Leisegang: Hvis du sender meg en link til nettsiden din så skal jeg se på det, men med prisene som blant annet proisp har, så tror jeg det blir tøft å konkurrere.
 
A

aabbcc

Guest
Glem priser og se istedenfor på hva du får. Du får stort sett det du betaler for.

Hei
Takk for svar. Jeg tror mitt forrige innlegg kanskje ble litt missforstått. Det jeg mente var at det ser ut som proisp har alt jeg trenger til mitt behov - enkelt oppsett av wordpress. Flere her og andre steder snakker godt om dem, og de er såpass store at man kan forvente at de også finnes om et par år. Når de i tillegg har såpass lave prises så mener jeg at det kan bli vanskelig for mindre aktører å konkurrere for å dekke mitt behov denne gangen. Men om det koster 1000 eller 2000 kroner i året det spiller forsåvidt ikke så stor rolle. Jeg har fått en pm av leisegang, så jeg skal diskutere videre med han hva slags løsning han tilbyr.

AABBCC
 

picxx

Well-Known Member
Finner du en bedre host enn host1 for den samme prisen de tilbyr skal du få en hundrings fra meg.
De overvåker kontoer og er faktisk ansvarlige for det som ligger på deres servere (om ikke annet, så overfor andre som ligger på samme server).

ingen andre enn roaa har anbefalt deg proisp i denne tråden, kanskje er du kompisen hans, eller rett og slett et enda intimere bekjentskap?
Ship happens, det vet vel alle serveradministratorer ;)
 

Septon

New Member
Kan anbefale deg ProISP sine løsninger, høres ut som noe du kunne trenge, svært enkelt og skalere å konfigurere selv, og cpanel gjør ting enda lettere :)

Så kan du jo også se hva andre syntes: Kundeomtale - PRO ISP kan være greit hvis man er usikker :)
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Finner du en bedre host enn host1 for den samme prisen de tilbyr skal du få en hundrings fra meg.
De overvåker kontoer og er faktisk ansvarlige for det som ligger på deres servere (om ikke annet, så overfor andre som ligger på samme server).

ingen andre enn roaa har anbefalt deg proisp i denne tråden, kanskje er du kompisen hans, eller rett og slett et enda intimere bekjentskap?
Ship happens, det vet vel alle serveradministratorer ;)


Takk for tipset om host1. De våte drømmene dine om meg og roaa må du jo gjerne fortsette å ha, men jeg tror ikke dine fantasier er så veldig interessante for oss andre. :cool:

AABBCC
 
Topp