Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva bør du tenke på?

Turbo Heidi

Member
Mange vil nok tro at eg spør for meg selv. Men eg spør egentlig bare for å lage en diskusjon her på en torsdagskveld.

Om dere skulle bygd opp en nettbutikk i dag. Hva er det første du hadde tenkt på? Da tenker eg på tilleggsfunskjoner. Ett godt design er jo en selvfølge.

Om det er WP, Magento, Prestashop eller hva spiller liten rolle. Vet det er mange som er i mot WP, men det finnes vell en annen løsning dere ville brukt?
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Det første jeg hadde tenkt på :

"Finnes det et marked for mitt produkt og tjenesten(e) jeg tilbyr.

Det andre jeg hadde tenkt på :

''Hvordan fortelle verden om mitt produkt''


- Det hjelper ikke å selge gull for 8kr. pr. kilo om ingen vet om det ;)

/S
 

xdex

Medlem
Hvordan fungerer desse? Da må vell kunden være registrert?

Dette kan gjøres på flere måter, ett smart trekk er å be om en e-post umiddelbart/tidlig som mulig, som ett første steg i en prosess, før dem trykker seg videre for å fylle inn mer informasjon. Har dem handlet tidligere, er det lett å snappe opp brukeren ved hjelp av cookies, slik at systemet husket personen, selv om personen ikke har logget seg inn. På den måten, kan du overvåke kunden direkte, avhengig av noen faktorer, selvfølgelig.

Det først jeg ville "tenkt på", var å gjort en fullstendig rapport på dagens side, og foretatt endringer etter brukermønster. Dette tar både tid, og er svært omfattende, man kan øke salget med flere hundre prosent, uten at det kommer flere besøkende til nettsiden. Så ville jeg jobbet mye med å finne nye produkter, få bedre priser, leveranser etc. Alt dette, er jo basert på at butikken selvfølgelig går rundt, og at research er gjort på forhånd, slik som det skal gjøres.

1) Fått tilbakemeldinger fra kunder.
2) Forstått hvorfor dem ikke kommer tilbake, avhengig av produktlinje.
3) Analysert hvor lang tid en kunde er på hver enkelt side, og fremhevet produkter basert på analyse over tid.
4) Gitt kundene produktene jeg visste dem ville ha, basert på tidligere besøk, samt nyheter og tilbud.
5) Gjort en greie utav å bestille flere ganger, som "goodwill-points" osv.
6) Hatt fokus på god kommunikasjon mellom bedrift og kunde, via sosiale medier etc.

Kan sikkert komme med 20 punkter til, men du forstår sikkert hva det går i.
 

Tore

New Member
Få automatisert så mye som mulig, alt fra automatisk utskrift av plukklister til "follow-up" e-poster etter salg.
 

Lykke

New Member
Er du fornøyd med løsningen på Cubestor, som du har nå Turbo Heidi? Vi vurderer nettbutikk for designkollektivet. Synes din butikk ser bra ut
 

Britta

stoffdronning
Nja. Bortsett fra at Magento er tungt å lære og du bør ha en fast designer så fungerer det nok godt.
Men selv føler eg ikkje at eg blir klok på det etter 3-4mnders bruk. Er så mye feil og tull med det.

Helt enig med deg @Heidi. Jeg opplever ikke min Magento-Backend som særlig brukervennlig.

Skulle jeg begynne i dag på nytt ville jeg heller bruke fra dag 1 penger på en personalisert MyStore :) Gleder meg til ny nettbutikk neste år, sitter nå med det som føles som 1000 kategorier, men nå skal jeg for en gangs skyld gjøre det ordentlig fra dag 1 :)
 

T SL

Active Member
Jeg hadde lagt penger i en ordentlige nettbutikkløsning, ordentlig grafikk (logo og design) og ordentlig markedsføring. Startet større enn det mange nisjebutikker gjør -- dvs. ikke gjøre alt selv. Jeg begynte med å gjøre hver misnte ting selv, og når du regner på din egen tid er det bedre å gjøre det du er best til (f.eks. finne nye produkter/nisjer og vinkler for å markedsføre disse).

Det er noe jeg trenger å bli bedre til selv, men det er i hvert fall noe jeg er bevisst på.
 
Topp