Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er best tradedoubler eller adsense ?

Andersen

Member
Lurer litt på hva dere synes er best for å generere inntekt på ett norsk nettsted. Adsense eller tradedoubler ? Kanskje begge samtidig ? Andre ?
 

Tonny Kluften

Administrator
Kommer an på hva slags side du har og hva slags besøkende du har. Kan du ikke prøve deg fram ? Adsense funker veldig godt bare så lenge reklamen er målrettet. Har du en side om rosamalte norske flaggstenger og du har besøkende som kommer dit pga innholdet så vil ikke adsense funke noe særlig fordi det ikke finnes adsense reklame for dette temaet.
 

TSo

New Member
Hei.

Det ligger på rundt den samme provisjon som TradeDoubler, fra ca 100 kr og oppover, alt etter hvor mange salg/klikk etc.

Zanox er ikke brukt av så mange som TradeDoubler så det er nok litt færre norske annonsører. Men det koster ikke så mye for annonsører å bli leverandører, så du finner nok litt forskjellig fra TradeDoubler.

Det beste er å ta en titt på websiden og gjøre en liten sammenligning og se om annonsørene er relevante til din webside.

Mvh,
TSo

Hva slags inntekter kan man vente seg der ? Er det mange norske annonsører ?
 

Gomlers

Member
Har elendig erfaring med TD, ufattelig lav CTR - men det kan være fordi jeg nesten bare har kjørt bannere... Adsense derimot betaler mye for meg hver eneste måned :)
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Lurer litt på hva dere synes er best for å generere inntekt på ett norsk nettsted. Adsense eller tradedoubler ? Kanskje begge samtidig ? Andre ?
Mener du egentlig å spørre om hva som funker best; CPC eller CPA?

Jeg har tro på å lage målrettede nettsider og plassere CPA-linker, fremfor å plassere AdSense-enheter på dem.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har nettopp registrert meg hos Zanox, og prøver et program hos dem nå.

Er det noen der ute som har noe negativt eller positivt å si om Zanox?
 

Ståle

Medlem
Jeg har nettopp registrert meg hos Zanox, og prøver et program hos dem nå.

Er det noen der ute som har noe negativt eller positivt å si om Zanox?

Har ikke brukt de så veldig mye, men har prøvd litt og de har noen programmer som betaler bedre enn hos andre nettverk (les: TD) men har hørt mye posetivt om de fra andre.

Har en kampanje fra de kjørende nå. Skal gi beskjed hvis den konverterer. (noe den ikke har gjort enda.)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kjører stort sett en blanding av advertising, tradedoubler, zanox og mmmedia.
Den som gjør det best så langt er advertising (særlig siden de ofte har ppc annonsører), med TD hakk i hæl. De andre har jeg ikke den helt store inntjeningen på, men har vel heller ikke noe massiv trafikk som går inn til dem.
 
Synes adsense er suverent. TD kan fungerer dersom det er høyt relevans mellom innhold og annonse. Hvis du skriver om litt sære greier (slik som meg) kan det være vanskelig å finne TD-annonser som leserne har interesse av. Bruker ikke adertising, textlink-ads eller andre, men utelukker ikke at dette kan bli aktuelt på engelskspråklige sider i fremtiden. Tror nødvendigvis ikke at adsense er underlegne disse, men så er det dette med "å ha flere bein å stå på"...
 

Bjrl

Medlem
Jeg har god erfaring med Zanox. Har vært medlem der i rundt er par år og har profilert programmer fra dem med ulik tyngde i de årene.

Det er vel omlag 25-30 programmer der for det norske markedet til enhver tid. Hvilke programmer som fungerer best er antagelig avhengig av innholdet på nettsidene dine. De jeg gjennomgående har best erfaring med er SMS-innholdsleverandørene Jamba (finnes også hos TD) og Celldorado (kun hos Zanox, meg bekjent). SMS-innholdsleverandøren Splash Mobile har også program der (og er vel hos Advertising også), men der har jeg ikke fått de samme resultatene.

Ellers er SMS-konkurranseleverandøren Wixawin (finnes ikke i noe annet nettverk, meg bekjent) nå fast inventar med en knapp på nettsidene mine, og det er også SMS-konkurranseleverandøren Caliber Media. Men Caliber Media er dårlig på å oppdatere de grafiske elementene sine hos Zanox, så der har jeg etterhvert gått over til å bruke Come & Stay som affiliate i stedet.

Pr. i dag er følgende program åpne hos Zanox for det norske markedet:

Amazon UK
Jamba
NetOnNet
Ellos
Strawberry Scandinavia
Wixawin
Yesasia
LaRedoute
TV-Shop
YesStyle
Celldorado
112Ink
CaliberMedia
Wegolo
DressForLess
One.com
Vistaprint
Sterling
Dekkonline.com
Yoox.com
Splash Mobile
Yves Rocher
AsiaJam
Print24.no
KLM
Naturpost
PlutoSport
TravelJigsaw
Zanox

Mange (de fleste) programmer tillater dyplenking, og det er også mange som har hele produktkataloger du kan laste ned for å lage din egen "nettbutikk" for å profilere enkeltprodukter og produktlinjer.

For å se på de ulike grafiske elementene, provisjonssatser, clickrates etc er du nødt til å bli medlem, eller du får spørre. Vil du bli medlem kan du bruke http://ad.zanox.com/ppc/?8033086C2053466686T eller linken i signaturen til Ståle, så får vi noen euro i provisjon :)

Husk også at hos Zanox må du "frigjøre" provisjonen din for å få utbetaling. Den skjer den 10. i hver måned og går rett inn på konto. Minimumsbeløp før utbetaling mener jeg å huske at er 500 kroner.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
SMS-innholdsleverandøren Splash Mobile har også program der (og er vel hos Advertising også), men der har jeg ikke fått de samme resultatene.

Fikk en masse negative tilbakemeldinger når jeg kjørte en kampanje for splash.
Ord som "svindlere", "spam" og "tyver" ble veldig ofte brukt.. ;)
Vil ikke anbefale å bruke denne annonsøren.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Fikk en masse negative tilbakemeldinger når jeg kjørte en kampanje for splash.
Ord som "svindlere", "spam" og "tyver" ble veldig ofte brukt.. ;)
Vil ikke anbefale å bruke denne annonsøren.
Jeg likte landingssidene til Splash veldig godt.

Hvis folk er sure for at de må ut med 30 kroner i uka, så er det ingen grunn til det. Splash gjør det jo veldig klart at dette er snakk om et abonnement.

Eller er det tvilsomme ting ved Splash som gjør at vi bør holde oss unna disse (som affiliates)?
 
Topp